Pierwsze szyny na Kasprzaka już są
Nowa trasa tramwajowa łącząca osiedla na Odolanach ze Śródmieściem ma być gotowa już w przyszłym roku. Przejazd do stacji metra Rondo Daszyńskiego potrwa zaledwie kilka minut.
Wykonawca pracuje obecnie w dwóch miejscach na ul. Kasprzaka: przy ul. Karolkowej i przy ul. Redutowej. – W pierwszym miejscu trwają roboty związane z budową nowych torów. Zespawano przywiezione szyny. Wkrótce zaczną się kolejne etapy konstruowania nowego torowiska obsadzonego rozchodnikiem, rośliną która nie wymaga podlewania i zakwita wieloma kolorami. W Warszawie jest już ponad 25 km zielonych torów i przybędą kolejne. Przy ul. Redutowej tramwajarze pracują przy przejściu podziemnym prowadzącym do przystanku tramwajowego a na Wolskiej są prowadzone prace przygotowawcze przed budową wiaduktów – informują miejscy urzędnicy. – Ruch tramwajowy na ul. M. Kasprzaka będzie oddzielony od ruchu samochodowego. A na perony i do przejścia będzie można dostać się z pomocą schodów, wind i pochylni. Niebawem zostaną usunięte kolizje sieci sanitarnej i elektroenergetycznej z zaprojektowaną infrastrukturą – dodają.
Tramwajarze zmodernizują ok. 1,2 km istniejącego torowiska w ciągu Wolskiej i Kasprzaka oraz wybudują ok. 2,3 km nowych torów między ulicami Wolską a Skierniewicką. Nowa trasa to długo wyczekiwane połączenie szybko rozbudowujących się osiedli na Odolanach i w okolicach ul. Jana Kazimierza. Pasażerowie skorzystają z nowych przystanków: przy ul. Płockiej, przy stacji kolejowej Warszawa Wola oraz przy ul. J.K. Ordona. Wszystkie mają być przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, seniorów czy opiekunów z dziećmi. Budowa nowej trasy ma się zakończyć w 2023 roku.