Płacisz za jedną strefę biletową, a podróżujesz w dwóch
Mieszkasz i płacisz podatki w Warszawie? Od 1 września Twoje bilety komunikacji miejskiej będą ważne w obu strefach biletowych.
- To ważny dzień dla osób płacących podatki w stolicy, korzystających na co dzień z Warszawskiego Transportu Publicznego. Od 1 września za 98 zł miesięcznie będzie można swobodnie podróżować w obu strefach biletowych – mówi Renata Kaznowska, zastępca Prezydenta m.st. Warszawy.
W czwartek, 24 maja radni przyjęli uchwałę zmieniającą zakres obowiązywania biletów warszawiaka i młodego warszawiaka. Od 1 września br. nie będzie już podziału na bilety ważne tylko w 1. czy w 2. strefie biletowej. Taryfa zostanie uproszczona i znajdą się w niej tylko bilety ważne w obu strefach: 30-dniowy normalny imienny w cenie 98 zł oraz bilet 90-dniowy normalny imienny w cenie 250 zł.
Zaoszczędzą na tym osoby rozliczające się z podatków w stolicy. Dotychczas za bilet warszawiaka ważny w obu strefach trzeba było zapłacić odpowiednio 166 zł (bilet 30-dniowy normalny) lub 406 zł (90-dniowy normalny). Teraz podróż w obu strefach będzie tańsza o kilkaset złotych rocznie, np. w portfelu pasażera korzystającego z biletów miesięcznych pozostanie aż 816 zł.
W ramach Biletu warszawiaka ważnego w obu strefach będzie można pojechać Warszawskim Transportem Publicznym na weekendową wycieczkę i zobaczyć np. świdermajery w Józefowie, tężnie w Konstancinie-Jeziornie, wypocząć nad Zalewem Zegrzyńskim, cieszyć się zielenią Lasu Choszczówki lub Puszczy Kampinoskiej, czy wsiąść w Piasecznie do kolejki wąskotorowej. Dzięki tej zmianie tańszy będzie także dojazd na Cmentarz Południowy.
Przypomnijmy. Bilet warszawiaka przysługuje mieszkańcom Warszawy, którzy mieszkają i rozliczają się z podatku dochodowego od osób fizycznych w jednym ze stołecznych urzędów skarbowych. Do korzystania z tańszych biletów uprawnia tzw. e-hologram. Pierwszy raz można go zakodować na karcie miejskiej wyłącznie w wybranym Punkcie Obsługi Pasażerów ZTM lub Wydziale Obsługi Mieszkańców. Wystarczy złożyć wniosek i jeden z dokumentów:
- pierwszą stronę złożonego PIT-u za 2017 rok ze stemplem warszawskiego urzędu skarbowego poświadczającej rozliczenie podatku,
- urzędowe poświadczenie odbioru wydanego przez elektroniczną skrzynkę podawczą systemu teleinformatycznego administracji podatkowej (UPO) wraz z pierwszą stroną zeznania podatkowego składanego drogą elektroniczną i wygenerowanym numerem dokumentu zgodnym z identyfikatorem dokumentu UPO,
- zaświadczenie z urzędu skarbowego potwierdzającego złożenie zeznania o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty) w 2017 roku.
Osoby, które mają już wgrany e-hologram i nadal spełniają warunki określone w uchwale, mogą przedłużyć jego ważność do 30 września 2019 r. w automatach biletowych.
W stolicy e-hologramy ma już ponad 373 tys. osób.
Źródło: ZTM