mobile
REKLAMA

Podwyższenie opłat za holowanie pojazdów. Ile będziemy płacić?

Od 1 stycznia 2025 r. w stolicy zostaną podwyższone opłaty za holowanie pojazdów, które będą zaparkowane w nieprawidłowym miejscu. Warszawscy radni  zatwierdzili uchwałę na ten temat podczas ostatniego posiedzenia Rady Miasta. O ile wzrosną opłaty? I kto odpowiada za holowanie? 

 

Karolina Najda
Podwyższenie opłat za holowanie pojazdów. Ile będziemy płacić?

W trakcie ostatniego posiedzenia Rady Miasta zatwierdzono uchwałę w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie pojazdu z drogi i jego parkowanie na parkingu strzeżonym oraz wysokości kosztów powstałych w przypadku odstąpienia od usunięcia pojazdu z drogi na rok 2025. Obowiązujące stawki różnią się w zależności od rodzaju pojazdu. Ile dokładnie będziemy płacić?

  • rower, motorower, hulajnoga elektryczna: 171 zł za odholowanie, 33 zł za dobę przechowywania
  • samochód osobowy (do 3,5 tony): 716 zł za odholowanie, 62 zł za dobę przechowywania
  • pojazd ciężarowy (powyżej 16 ton): 1862 zł za odholowanie, 205 zł za dobę przechowywania
  • pojazd przewożący materiały niebezpieczne: 2265 zł za odholowanie, 298 zł za dobę przechowywania

Dodatkowo, jeżeli właściel pojazdu pojawi się w trakcie holowania, obowiązuje opłata za odstąpienie od holowania. Stawki wynoszą od 51 zł dla rowerów i hulajnóg, i do 680 zł dla pojazdów przewożących materiały niebezpieczne. Co o podwyższeniu opłat sądzą poszczególni Radni? Czy ten ruch był potrzebny?

- Czasami musimy wprowadzać podwyżki. Tym bardziej, że jeżeli chodzi o opłaty za holowanie samochodu, to nie były one podnoszone już kilka lat. Za ten projekt odpowiadają firmy prywatne, którym m.st. Warszawa zleca jego realizację. W związku z tym opłaty muszą być realne, odpowiadać temu, co możemy zaobserwować na rynku. Z drugiej strony kierowca, który zaparkuje samochód w złym miejscu - a przypominam, że holowanie odbywa się tylko w przypadkach najcięższych wykroczeń np. zasłaniania pojazdem przejścia dla pieszych, co jest bardzo groźne i może spowodować poważny wypadek - powinien odczuć, że złamał prawo - mówi w rozmowie z nami Paweł Lech, Radny m.st. Warszawy z ramienia Koalicji Obywatelskiej. 

Jeżeli samochód stanie w nieprawidłowym miejscu, potrzebna jest zarówno interwencja straży miejskiej, jak i zaangażowanie przedstawicieli z firm prywatnych, którzy zajmują się procesem holowania pojazdów. Czy w momencie zagrożenia możemy liczyć na ich natychmiastową interwencję? Zapytaliśmy o zdanie Dariusza Figurę, Radnego m.st. Warszawy z ramienia Prawa i Sprawiedliwości: 

- Mam wrażenie, że to jest ruch typowo fiskalny, zrobiony po to, aby uzyskać więcej dochodów, ale nierozwiązujący problemu. Problemem z odholowywaniem samochodów jest to, że straż nie interweniuje wystarczająco szybko, kiedy jest to potrzebne - odpowiedział.

fot. pixabay
 

 






 

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda