Prace na budowie linii M2
Prace przy budowie lini M2 metra trwają! Na Bródnie TBM Maria zakończyła drążenie kolejnego odcinka tunelowego i przebiła się do korpusu stacji Zacisze. Wkrótce w ślad za nią, ze stacji Kondratowicza, wyruszy tarcza Anna.
Na Bemowie TBM Krystyna przeszła pod torami linii kolejowej drążąc tunel pomiędzy stacjami Powst. Śląskich i Ulrychów. Wydrążyła już 733 metry tunelu w stronę stacji Ulrychów. We wtorek, 6 października, na stacji Powst. Śląskich uruchomiona została tarcza Elisabetta. Do kolejnej stacji ma do wydrążenia około 860 metrów tunelu, zaś do piątku pokonała dystans 77 metrów. Obie tarcze wydrążyły już dwa 137-metrowe odcinki tunelowe, które łączą komorę torów odstawczych z korpusem stacji Powst. Śląskich.
Wraz z postępem drążenia tuneli i zakończeniem prac związanych z budową korpusów stacji, zaczynają otwierać się nowe fronty robót. Budowane są wyjścia ze stacji oraz szyby windowe. Na wszystkich obiektach trwa murowanie pomieszczeń technicznych. Rozpoczęły się też pierwsze tynkowania. Najbardziej zaawansowane są w pomieszczeniach podstacji energetycznej na stacji C20 Kondratowicza.
Na stacjach układane są także instalacje kanalizacji sanitarnej oraz powstają ściany peronów pasażerskich.
W tunelu D21 pomiędzy stacjami Bródno i Kondratowicza rozpoczęły się prace przy wykuwaniu łącznika tunelowego do wentylatorni szlakowej V21.
Postęp prac można także śledzić w dziennikach budowy, w których co miesiąc zamieszczana jest galeria zdjęć oraz procentowe zaawansowanie wykonanych robót budowlanych:
· dla odcinka zachodniego - https://www.metro.waw.pl/ii-linia-metra-109/dziennik-budowy-odcinek-zachodni
· dla odcinka wschodniego-północnego - https://www.metro.waw.pl/dziennik-budowy-odcinek-wschodni-polnocny
Źródło: Metro Warszawskie