mobile
REKLAMA

Praska obwodnica

W 2019 roku rozpocznie się budowa planowanego od lat odcinka biegnącego od ronda Wiatraczna do Radzymińskiej, a więc wschodniej części obwodnicy Śródmieścia. Inwestycja ma być zrealizowana do 2021 roku i kosztować blisko 900 mln złotych. Póki co, Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych czeka na środowiskową decyzję dla tej inwestycji.

Anna Tomasik
TAGI
Praska obwodnica

Wiadomo już, że tunel będzie usytuowany pod rondem Wiatraczna oraz pod ulicą Wiatraczną.

Początek tego tunelu znajdować się będzie pomiędzy ulicą Grenadierów a rondem Wiatraczna – tłumaczy Agata Choińska-Ostrowska, rzeczniczk Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych. Nie wszyscy jednak mieszkańcy ten pomysł aprobują.

Tunel powinien zaczynać się od rozjazdu z Ostrobramską, aby przy zwiększonej prędkości i ruchu na al Stanów Zjednoczonych Mieszkańcy Grochowa mogli normalnie żyć – czytamy w komentarzu na portalu TVN Warszawa.pl.

Kierowcy wyjadą z tunelu za ulicą Szaserów. Prawdopodobnie też skrzyżowanie ulicy Grenadierów z al. Stanów Zjednoczonych będzie bezkolizyjne. Obwodnica miałaby tu przechodzić dołem. W ramach inwestycji zbudowane zostaną także estakady nad terenami kolejowymi.

Na animowanym filmie “Wirtualny przelot nad obwodnicą śródmiejską” przygotowanym przez ZDM nie trudno nie zauważyć, że wschodnia część śródmiejskiej obwodnicy zaczynać się będzie w rejonie skrzyżowania z ulicą Grenadierów. Jadąc od strony Wisły, kierowcy miną skrzyżowanie i zaraz wjadą do tunelu pod rondem Wiatraczna i ulicą Wiatraczną. Na powierzchnię wyjadą już za ulicą Szaserów. Natomiast za ulicą Chrzanowskiego nowa trasa zacznie wspinać się na dużą i biegnącą szerokim łukiem estakadę nad torami kolejowymi, nieopodal przystanku PKP Wiatraczna. Od skrzyżowania z ulicą Księżnej Anny, gdzie kierowcy wyjadą z tunelu, przebieg trasy pokryje się z istniejącym fragmentem ulicy Zabranieckiej. Dalej prowadzi ona do kolejnego wiaduktu, przechodzi na bocznicę kolejową i wiedzie do węzła z Radzymińską w rejonie planowanego przystanku PKP Stalowa.

Prace budowlane ruszą wtedy, kiedy cała dokumentacja wraz z niezbędnymi decyzjami administracyjnymi będzie przygotowana do realizacji.

Obwodnica docelowo ma prowadzić do ronda Żaba. Na to jednak w tej chwili brakuje funduszy.

 

Anna Tomasik

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda