Ratusz chwali się nowoczesnym taborem WTP
Władze Warszawy podsumowały ostatnie inwestycje w tabor Warszawskiego Transportu Publicznego. Wg przekazanych informacji stolica ma najnowocześniejszą flotę pojazdów komunikacji publicznej w całym kraju oraz naszej części Europy. Powstaje tyko pytanie, czy liczba osób, która miałaby prowadzić zakupione maszyny jest wystarczająca
Do Warszawy przed końcem ub.r. dotarły ostatnie z zamówionych niskopodłogowych tramwajów Hyundai Rotem i pociągów metra Skoda Varsovia.
– W ten sposób Tramwaje Warszawskie zrealizowały w terminie umowę na zakup 123 nowoczesnych, niskopodłogowych tramwajów Hyundai, a we flocie Metra Warszawskiego są wszystkie z 37 najnowszych pociągów czeskiego producenta. W Szybkiej Kolei Miejskiej mamy też 21 nowych składów Impuls 2, a już ponad 40 proc. autobusów jeżdżących po mieście to pojazdy przyjazne dla środowiska – elektryczne, hybrydowe, gazowe – powiedział Rafał Trzaskowski.
Wg danych przedstawianych przez stołeczny ratusz, aż 90 proc. mieszkańców Warszawy dobrze ocenia komunikację miejską.
- Warszawa w raporcie Unii Europejskiej o jakości życia w miastach wypadła bardzo dobrze. Jedną z kategorii, w których Warszawa jest najlepiej oceniana przez mieszkańców, jest komunikacja miejska. W tym roku zaplanowaliśmy 4,5 mld zł na rozwój komunikacji miejskiej, to jedna z najważniejszych pozycji w budżecie miasta – zaraz po oświacie – podkreślał obecny na konferencji Sławomir Potapowicz, wiceprzewodniczący Rady Miasta st. Warszawy.
Plany modernizacji floty Warszawskiego Transportu Publicznego zakładają, że do 2030 r. liczba autobusów o napędzie konwencjonalnym w stolicy zmniejszy się o połowę. Dziś po stołecznych ulicach jeżdżą 162 autobusy elektryczne i 70 hybrydowych. Takich zero- i niskoemisyjnych pojazdów będzie więcej – pod koniec ub.r. stolica zamówiła 12 kolejnych „elektryków” Solaris Urbino, a w najbliższym czasie Miejskie Zakłady Autobusowe wybiorą dostawcę 30 kolejnych pojazdów. Na tym nie koniec zakupów – jeszcze przed wiosną ogłoszony zostanie przetarg na dostawę 80 elektrycznych autobusów.
Powstaje jednak pytanie, czy nowoczesne pojazdy jakie trafią do Warszawy będzie miał kto obsługiwać. Jeszcze w listopadzie ub.r. w stolicy brakowało blisko 100 kierowców autobusów. Sytuacja musi być poważna skoro MZA zdecydowało się na zaoferowanie nowym pracownikom mieszkania na start. Oferta dotyczy osób, które podejmą pracę w MZA, a są spoza Warszawy.
fot. UMW