Startup Jump – ruszyły lekcje przedsiębiorczości.
Sala w Centrum Kreatywności Targowa wypełniona przez licealistów, a paneliści opowiadają o tym, jak rozkręcili swoje startupy. Tak wyglądało piątkowe spotkanie na Targowej, które zainaugurowało dziewiątą już edycję Startup Jump.
Rozpoczęła się kolejna, dziewiąta edycja Startup Jump – programu, w ramach którego uczniowie i uczennice z warszawskich liceów i techników rozwijają najbardziej poszukiwane na rynku pracy kompetencje: przedsiębiorczość, kreatywność i innowacyjność. Biorą udział w warsztatach, spotykają się z praktykami biznesu, wykładowcami akademickimi i przedstawicielami stołecznego samorządu, odwiedzają warszawskie inkubatory, huby biznesowe oraz co-worki, tworzą również prototypowe firmy w ramach „Mistrzostw Startup Jump".
Kreatywność na Targowej
- Młodzi ludzie na wiele sposobów korzystają z naszego miejskiego programu. Nabywają pewności siebie, w bezpiecznym środowisku testują swoje pomysły, uczą się je prezentować, pracować w grupie, poznają lokalny ekosystem i nawiązują pierwsze, biznesowe kontakty. Chcemy rozbudzać potrzebę przedsiębiorczości wśród uczniów i uczennic, by mogli oni w przyszłości tworzyć cenne dla miasta inicjatywy i przedsięwzięcia. Dobrze działająca lokalna gospodarka to korzyść dla mieszkanek i mieszkańców - mówi Karolina Zdrodowska dyrektorka koordynatorka ds. przedsiębiorczości i dialogu społecznego w Urzędzie m.st. Warszawy.
Pierwsze spotkanie tegorocznej edycji programu odbyło się w ostatni piątek (28 października) w miejskim inkubatorze – Centrum Kreatywności Targowa. Blisko 50 uczennic i uczniów uczestniczyło w warsztatach przygotowanych przez Instytut Kapitału Ludzkiego SGH. Marek Lorent-Kamiński opowiadał, jak firma Sygnis S.A. przeszła od sprzedaży drukarek 3D do zaawansowanych technologii w tej dziedzinie. Szymon Michalski z firmy Cosmic Dreams mówił, jak tworzyć zaawansowane gry komputerowe. Licealistki i licealiści poznawali też możliwości jakie oferuje pracownia Fab Lab Orange prowadzona przez stowarzyszenie Robisz.to. A dyrektorka Centrum Kreatywności Targowa Ewa Janus-Khouri tłumaczyła, że to tzw. Rzemieślnictwo 2.0.
Cały rok spotkań
Startup Jump trwa przez cały rok szkolny. Skierowany jest do uczniów i uczennic z warszawskich szkół średnich, którzy są zainteresowani przedsiębiorczością i biorą pod uwagę możliwość założenia w przyszłości własnej firmy. Realizowany jest przez Urząd m.st. Warszawy oraz jednostki miejskie przy wsparciu partnerów z obszarów stołecznego biznesu, nauki i organizacji pozarządowych. Do końca roku szkolnego będą odbywały się średnio dwa spotkania miesięcznie – część w formule realnej, część wirtualnej.
Uczestnicy i uczestniczki są rekrutowani spośród uczniów i uczennic szkół publicznych prowadzonych przez m.st. Warszawę. Ich nauczycielki i nauczyciele opiekują się swoimi grupami w trakcie projektu. Rekrutację prowadzi Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
Startup Jump jest realizowany od 2017 roku. Do tej pory wzięło w nim udział ponad 1300 uczniów i uczennic oraz 106 nauczycielek i nauczycieli z 98 warszawskich liceów i techników.
Uczestnictwo w programie jest bezpłatne. Jego organizatorem jest Urząd m.st. Warszawy.
fot. um warszawa