Tramwaje warszawskie - plany na 2018 rok
Tramwaje Warszawskie przygotowują się do większego zainteresowania mieszkańców tym środkiem lokomocji. W stolicy szykują się spore inwestycje dotyczące ruchu tramwajowego
Zakłada się, iż duże remonty tramwajowe w roku 2018 odbędą się w dwóch turach. Tramwaje Warszawskie ogłosiły również, iż planują kolejne przetargi, tym razem na remonty pojazdów (około 30 wagonów niskopodłogowych PESA Tramicus).
W planach przygotowane są już trzy projekty, z których część jest finansowana ze środków Unii Europejskiej. Zmiany obejmą 6 dzielnic, w których powstanie około 30 kilometrów nowych torów, które zmierzać będą w stronę Wilanowa, na Gocław i po ulicy Kasprzaka.
Modernizacji poddana zostanie trasa tramwajowa wzdłuż ul. Puławskiej, na odcinku Malczewskiego – Madalińskiego, która zacznie się od czerwca br. oraz torowisko na ul. Jagiellońskiej, od ronda Starzyńskiego do pętli Żerań FSO – rozpoczęcie prac na przełomie marca i kwietnia tego roku.
W 2018 roku Tramwaje Warszawskie, dzięki modernizacji torów, skrócą także czas przejazdu na trasach Woronicza – Wołoska, Radiowa, Dywizjonu 300 oraz w al. Jana Pawła II, al. Solidarności, Okopowej i Towarowej.
Spółka przewiduje także w tym roku złożenie wniosków o wydanie decyzji środowiskowej, dotyczącej budowy trasy tramwajowej na Zieloną Białołękę, oraz na modernizację trasy w obrębie al. Jana Pawła II, pomiędzy kinem Femina a rondem Radosława. TW planuje ponadto zakup 200 bardzo nowoczesnych tramwajów, a także budowę zajezdni na Annopolu, która obsługiwać będzie ponad 150 wagonów.
Na rok 2018 zaplanowano modernizację sygnalizacji świetlnej, w kierunku priorytetowego traktowania tramwajów na skrzyżowaniach czy rondach. Wszystko to zmierza do poprawy jakości usług komunikacyjnych oraz szybszego przemieszczania się tramwajów po ulicach Warszawy.
Remonty z pewnością podniosą komfort dotychczasowej jazdy oraz wpłyną na większe bezpieczeństwo pasażerów taboru tramwajowego. Tramwaje Warszawskie mają w planach przystosowanie przystanków do możliwości pasażerów niepełnosprawnych, a także dobudowanie dodatkowych torów na skrzyżowaniach.
Być może tegoroczne działania TW sprawią, że mieszkańcy stolicy zaczną częściej korzystać z komunikacji tramwajowej, co z pewnością przyniesie wymierne rezultaty w postaci poprawy jakości powietrza w mieście.