Tylko jeden chętny na remont Ronda Zesłańców Syberyjskich
Zarząd Dróg Miejskich zakończył zbieranie ofert w przetargu na zaprojektowanie i przebudowę rodna Zesłańców Syberyjskich. Jak podał do przetargu stanęła tylko jedna firma. Jest to oferta o 100 tys. zł mniejsza niż zakłada budżet na tę inwestycję. Jeżeli przetarg uda się rozstrzygnąć jedno z najbardziej niewygodnych rond w Warszawie czekają duże zmiany.
Rondo Zesłańców Syberyjskich zaprojektowano blisko dwie dekady temu. Zostało ono okrzyknięte jednym z najbardziej nieprzyjaznych rond dla rowerzystów i pieszych w tym osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Zarząd Dróg Miejskich zdecydował się na przebudowę skrzyżowania. Właśnie zakończono zbieranie ofert w przetargu. Stanęła do niego jedna firma. Jej oferta wynosi nico ponad 781 tys. zł. Jak podkreśla ZDM -Teraz oferta będzie analizowana. Jeżeli postępowanie uda się rozstrzygnąć, to wykonawca będzie miał 16 miesięcy na opracowanie kompleksowego projektu przebudowy.
Warto przypomnieć, że to już trzecia próba wprowadzenia zmian na rondzie na styku dzielnic Ochota i Wola. Jednak wydaje się, że zmiana organizacji skrzyżowania jest konieczna. - Z dzisiejszej perspektywy można powiedzieć, że rondo jest z poprzedniej epoki – powstało na długo przed obowiązującymi obecnie w stolicy wytycznymi projektowymi infrastruktury pieszej i rowerowej -zaznacza ZDM. - Rondo Zesłańców Syberyjskich jest więc “czarnym punktem” na mapie Warszawy pod kątem dostępności dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Stanowi też poważną barierę w rozwoju ruchu rowerowego, choć leży na przecięciu głównych tras rowerowych biegnących wzdłuż al. Prymasa Tysiąclecia, Alej Jerozolimskich oraz ul. Bitwy Warszawskiej 1920 – podkreślają drogowcy.
Co zatem ma się zmienić?
Wg informacji udzielonych przez ZDM istniejące przejścia podziemne mają zostać zlikwidowane. W ich miejsce mają pojawić się przejścia naziemne.
Pomyślano również o rowerzystach. Równolegle do przejść planowane jest wyznaczenie przejazdów rowerowych. Ścieżki rowerowe, które obecnie istnieją czeka duża zmiana. Zostaną zbudowane od nowa, będą szersze i asfaltowe, a nie jak do tej pory wykonane z kostki brukowej.
- Projektant ma za zadanie narysować tymczasowy przebieg drogi dla rowerów w rejonie autobusowego Dworca Zachodniego, który w przyszłości ma zostać przebudowany. Taka etapowa trasa załata brak w infrastrukturze rowerowej po północnej stronie Alej Jerozolimskich między rondem i kolejowym Dworcem Zachodnim- wyjaśnia ZDM.
fot. ZDM