Warszawska Nagroda Edukacji Kulturalnej
W tegorocznej 14. edycji Warszawskiej Nagrody Edukacji Kulturalnej, dzielnica Ochota w stolicy Polski może z dumą ogłosić swoje zwycięstwa. Spośród 170 zgłoszonych projektów w siedmiu kategoriach tematycznych, dwa znalazły się na podium tego prestiżowego konkursu
Tegoroczna edycja Nagrody Edukacji Kulturalnej przyciągnęła rekordową liczbę uczestników. Aż 170 projektów zostało zgłoszonych, prezentując różnorodność i bogactwo działań edukacyjnych w Warszawie. Projekty były oceniane w siedmiu kategoriach tematycznych, które odzwierciedlały różnorodne aspekty edukacji kulturalnej:
-
Różnorodne i wielokulturowe społeczeństwo
-
Środowisko naturalne i klimat
-
Kompetencje przyszłości
-
Procesy twórcze
-
Dziedzictwo kulturowe i tożsamość
-
Wspólnoty lokalne
-
Procesy włączające i dostępność
Największym sukcesem, jaki może pochwalić się dzielnica Ochota, jest zdobycie I miejsca w kategorii "Procesy Twórcze". Laureatem tego zaszczytnego wyróżnienia został międzynarodowy projekt "CommuneSense", który był koordynowany przez LXIX Liceum Ogólnokształcące. W ramach tego projektu uczniowie współpracowali z partnerami z Islandii i Francji, biorąc czynny udział w REYKJAVIK ARTS FESTIVAL oraz współtworząc finalną choreografię "Born never asked", zaprezentowaną przed szerokim gronem widzów w Teatrze Studio. Koordynatorkami projektu były Panie Aneta Mikołajczyk i Urszula Oneksiak.
Kolejnym wielkim sukcesem dla Ochoty było zdobycie III miejsca w kategorii "Kompetencje przyszłości". To wyróżnienie przypadło projektowi "Włącz Dramat- Piaskownica", który został zrealizowany przez Ognisko Pracy Pozaszkolnej. Autorkami projektu były Katarzyna Rewera Malec, Wojciech Wojtuch i Krystyna Helland Kurzak. Ich celem było dotarcie do młodych ludzi i uwrażliwienie ich na znaczenie relacji między rówieśnikami oraz umiejętność efektywnej komunikacji. Projekt ten stanowił odpowiedź na kryzys relacji interpersonalnych, który pojawił się wśród młodzieży po okresie pandemii. Działania warsztatowe, w ramach projektu, miały na celu naprawę współczesnej "piaskownicy", w której młodzi ludzie próbowali rozwiązać swoje problemy.
Projekt "Piaskownica" wykorzystał innowacyjną formę edukacji, łącząc teatr z warsztatami. W efekcie powstał spektakl teatralny, który został zaprezentowany przez utalentowaną młodzież z Zespołu Musicalowego "POZA". Tytuł spektaklu, "Piaskownica", skłonił zarówno młodych, jak i dorosłych do refleksji nad relacjami międzyludzkimi i ich wpływem na życie. Dwa towarzyszące wydarzeniu warsztaty, dotyczące komunikacji interpersonalnej oraz malowania piaskiem, dodatkowo wzbogaciły doświadczenie uczestników projektu.
Sukcesy w tegorocznej edycji Warszawskiej Nagrody Edukacji Kulturalnej dowodzą zaangażowania i kreatywności mieszkańców Ochoty. Projekty "CommuneSense" i "Włącz Dramat- Piaskownica" to doskonałe przykłady innowacyjnych podejść do edukacji i rozwiązywania problemów społecznych. Dzięki zaangażowaniu nauczycieli, uczniów oraz innych partnerów, Ochota staje się miejscem, gdzie młodzi ludzie rozwijają kompetencje przyszłości, wchodzą w interakcje kulturowe i uczą się empatii. Gratulacje dla wszystkich zaangażowanych w te projekty!
fot.UDOchota