Warszawska Szybka Kolej Miejska z 6 nowymi pociągami
Szybka Kolej Miejska dysponuje już 6 nowymi pojazdami z puli 21 zamówionych w nowosądeckim Newagu. W tym tygodniu do stolicy przyjechały ostatnie dwa czteroczłonowe pociągi. W maju przewoźnik rozpocznie odbiory dłuższych, pięcioczłonowych jednostek.
Pod koniec lutego nowe pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej zadebiutowały w rozkładzie jazdy zabierając na pokład pasażerów linii S2. Aktualnie, na trasie łączącej lotnisko im. Fryderyka Chopina z Sulejówkiem Miłosną dwa połączenia obsługują nowoczesne Impulsy 2.
– Nowe pociągi przejechały już w sumie ponad 10 tysięcy kilometrów. Cieszą nas dobre opinie i rosnąca liczba podróżnych – mówi Alan Beroud, prezes zarządu Szybkiej Kolei Miejskiej. W lutym z połączeń na linii S2 skorzystało prawie 366 tysięcy pasażerów. To niemal 63% więcej niż w roku poprzednim – dodaje.
Ostatnie dwa czteroczłonowe pociągi przyjechały do Warszawy w tym tygodniu. Wkrótce rozpoczną jazdy testowe. W maju Szybka Kolej Miejska rozpocznie odbiory techniczne pięcioczłonowych jednostek, których zamówiła 15. Dłuższe pojazdy pojawią się na najpopularniejszej linii S1.
Dzięki inwestycji Szybkiej Kolei Miejskiej pasażerowie mają do dyspozycji więcej miejsc w godzinach szczytu, a także wygodne miejsca na wózek, duży bagaż czy rower. Składy są wyposażone w ładowarki USB, gniazdka elektryczne, biletomaty, nowoczesny system informacji pasażerskiej oraz defibrylator AED. Wartość kontraktu realizowanego przez Newag wynosi blisko 668 milionów złotych brutto, z czego blisko 203 miliony pochodzą z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014–2020. Umowa z producentem obejmuje także przeszkolenie pracowników w zakresie obsługi pociągów oraz siedmioletnie serwisowanie.
fot. Marcin Kalicki