mobile
REKLAMA

Whisky Live Warsaw powraca po rocznej przerwie do Konesera!

Już wkrótce Centrum Praskie Koneser stanie się światową stolicą whisky. Kolejna, 8. edycja festiwalu Whisky Live Warsaw odbędzie się w dniach 1-2 października (piątek-sobota) na jego terenie, a dokładnie w Butelkowni. Blisko 50 wystawców przygotowało ofertę festiwalową, składającą się z kilkuset marek alkoholi Premium.

Informacja prasowa
Whisky Live Warsaw powraca po rocznej przerwie do Konesera!

W zeszłym roku organizatorom Whisky Live Warsaw szyki pokrzyżowała pandemia koronawirusa. Zamiast formuły stacjonarnej zdecydowano się na serię wirtualnych sesji Masterclass. Tym razem międzynarodowy festiwal whisky odbędzie się w klasycznej formie, a Butelkownia (nowoczesna przestrzeń eventowa na terenie Centrum Praskiego Koneser) już niebawem wypełni się gwarem rozmów oraz aromatem wybornych trunków.

Swój udział w festiwalu zapowiedziało blisko 50 wystawców z całego świata. Swoje oferty zaprezentują nie tylko znane, globalne koncerny, ale również małe, craftowe destylarnie oraz niezależni bottlerzy (tzw. independent bottlers).

Szeroka ława debiutantów

Podobnie jak w latach poprzednich, pojawi się kilka premier festiwalowych. Po raz pierwszy swoją obecność na Whisky Live Warsaw zaznaczy marka Abasolo, produkująca meksykańską whisky - w całości pochodzącą z najlepszej, niemodyfikowanej genetycznie kukurydzy, uprawianej przez lokalnych rolników. Gratką dla miłośników szkockiej whisky będzie z pewnością stoisko destylarni Lindores Abbey, która stoi w miejscu… narodzin tego trunku. To właśnie tam, jak głosi legenda - w opactwie Lindores Abbey, na zlecenie króla Jamesa IV, benedyktyński zakonnik brat John Cor wydestylował z jęczmienia pierwszą whisky, tzw. Aqua Vitae (Woda Życia).

Kolejnym debiutantem będzie marka Filey Bay – angielska single malt, pochodząca z destylarni Spirit of Yorkshire. Północna część Wielkiej Brytanii, czyli Irlandia Północna, reprezentowana będzie przez destylarnię whiskey Hinch. Z kolei z południowej Irlandii przyjadą do Warszawy trunki z destylarni Waterford, która ma w swojej ofercie pierwszą na świecie w 100% organiczną whiskey (opartą na certyfikowanym, organicznym jęczmieniu). Atrakcją będzie również stoisko amerykańskiej marki whisky Heaven’s Door, której współwłaścicielem jest legendarny muzyk Bob Dylan, a nazwa marki nawiązuje do jego wielkiego przeboju. Artysta mocno angażował się w proces produkcji trunku oraz projektowanie etykiet zdobiących butelki.

Na stoisku amerykańskiej firmy Biggar & Leith LLC degustowana będzie szkocka whisky The Gladstone Axe, której nazwa jest hołdem złożonym szkockiemu premierowi Williamowi Gladstonowi, który podpisując Ustawę o alkoholach w 1860 roku, umożliwił producentom

blendowanie (tzn. mieszanie) szkockich destylatów. Co ciekawe, właścicielem firmy jest prapraprawnuk premiera – Elwyn Gladstone. Drugą z wystawianych na stoisku marek będzie Starlino, produkująca dwie, smakowe wersje aperitivo oraz wermut. O jej wyjątkowych zaletach - w różnych wariacjach smakowych - przekonają się uczestnicy festiwalu, którym będą serwowane koktajle i drinki. Grono tegorocznych debiutantów uzupełnia A.D. Rattray – niezależny bottler oraz eksporter szkockiej whisky single malt.

Inne atrakcje festiwalowe

Organizatorzy zadbali o to, aby pobyt na festiwalu był niezapomnianym przeżyciem, obfitującym w szereg atrakcji. Dla spragnionych chwili oddechu przewidziano specjalną Strefę Relaksu, obok której zlokalizowane będą stoiska serwujące koktajle i drinki na bazie whisky oraz innych alkoholi Premium. Jeden z partnerów festiwalu – Muzeum Polskiej Wódki, przygotuje serię pokazów barmańskich, oferując w ramach współpracy festiwalowej szereg zniżek i promocji dla gości WLW. Natomiast przed wejściem do budynku Filtracji (przestrzeń eventowa) umiejscowiona będzie Strefa Cygarowa z wystawcami.

Jak co roku, przy wejściu na teren festiwalu, uczestnicy otrzymają kieliszki festiwalowe, a część trunków będzie serwowana w cenie biletu (jednodniowego lub dwudniowego). Za droższe wersje trzeba będzie zapłacić specjalnymi voucherami o wartości: 5, 10, 20 czy 50 złotych. Serwowane trunki będzie można kupić w sklepie festiwalowym w promocyjnych cenach (niższych o VAT, czyli o 23%).

W ramach Whisky Live Warsaw odbędą się również sesje Masterclass. W tym roku organizatorzy stawiają na jakość, a nie ilość. Oferowane warsztaty degustacyjne (dodatkowo płatne) będą unikalne, a degustowane trunki wyjątkowe, jak chociażby pochodzące z sześciu różnych dekad wersje Glenfarclas.

Pełne bezpieczeństwo sanitarne

Organizatorzy gwarantują pełne bezpieczeństwo sanitarne uczestnikom festiwalu. Obecnie trwa sprzedaż biletów online dla osób zaszczepionych oraz ozdrowieńców. Wejście na teren festiwalu odbywać się będzie za okazaniem odpowiednich certyfikatów w formie kodów QR. Niebawem zostanie wprowadzona do sprzedaży pula biletów dla niezaszczepionych, a jej ilość będzie zależeć od aktualnej treści Rozporządzenia Rady Ministrów. Warunkiem koniecznym udziału w festiwalu będzie posiadanie wersji drukowanej lub elektronicznej negatywnego wyniku testu RT-PCR na koronawirusa, przeprowadzonego w okresie nie dłuższym niż 72 godziny od terminu rozpoczęcia imprezy. Ponadto przed wejściem i na terenie WLW znajdować się będą dozowniki z płynem do dezynfekcji rąk.

Więcej informacji o festiwalu znajduje się na oficjalnej stronie: https://www.whiskylivewarsaw.com/pl/.

Sprzedaż biletów prowadzona jest pod adresem: https://www.whiskylivewarsaw.com/pl/dla-odwiedzajacych/sprzedaz-biletow/ 

Fot. mat. pras.

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda