Wsparcie miasta dla warszawskiej branży turystycznej
Sektor turystyki to jedna z gałęzi gospodarki, które szczególnie mocno ucierpiały w kryzysie wywołanym pandemią Covid-19. Dlatego prezydent Rafał Trzaskowski zdecydował o przeznaczeniu dodatkowych środków, pochodzących z tegorocznych oszczędności, dla warszawskich przedsiębiorców zrzeszonych w Warszawskiej Organizacji Turystycznej (WOT).
- Turystyka zmaga się ze skutkami pandemii jak mało która branża. Obostrzenia wprowadzane przez rząd szczególnie mocno uderzają w firmy prowadzące działalność gastronomiczną, hotelarską czy wystawienniczą. Wielu właścicieli jest na skraju bankructwa, często ratując swoje biznesy wyprzedażą majątku i zaciąganiem kredytów, nie mając pewności czy w najbliższym czasie będą w stanie je spłacać – mówi Rafał Trzaskowski, prezydent Warszawy. – Niestety kolejne rządowe tarcze tylko w niewielkim stopniu przekładają się na realną finansową pomoc przedsiębiorcom, w szczególności pomijając sektor turystyki przyjazdowej. Dlatego tak ważna jest pomoc samorządu w miarę jego finansowych możliwości – dodaje.
Dzięki dodatkowym środkom przeznaczonym na jednorazowe powiększenie składki miasta z tytułu członkostwa w Warszawskiej Organizacji Turystycznej za rok 2021, jej zarząd będzie mógł zwolnić przedsiębiorców zrzeszonych w stowarzyszeniu z przyszłorocznej składki członkowskiej. Warszawska Organizacja Turystyczna, której współzałożycielem jest Miasto Stołeczne Warszawa, jest stowarzyszeniem, którego celem jest wspieranie sektora turystycznego w stolicy poprzez promocję działalności swoich członków. WOT prowadzi wiele programów wsparcia, m.in. kampanię marketingową #Tylkorazem, ale również świadczy pomoc w staraniach o różnego rodzaju dotacje i prowadzi szkolenia dla zrzeszonych w organizacji.
Dzięki zwiększeniu miejskiej składki o 300 tysięcy złotych WOT w dalszym ciągu będzie intensywnie pracował na rzecz swoich członków, a z drugiej strony odciąży tych spośród nich, którzy tego najbardziej potrzebują – mówi prezydent Rafał Trzaskowski - Mamy nadzieję, że pozwoli to nie tylko na utrzymanie dotychczasowego stanu jakościowego
i liczebnego organizacji, ale również zachęci kolejnych przedsiębiorców turystycznych do wstąpienia w szeregi jej członków. Szczególnie w tych trudnych czasach Warszawa potrzebuje silnej reprezentacji lokalnej branży turystycznej – dodaje.
W marcu br. został wprowadzony Program #WarszawaPomagaPrzedsiębiorcom, dzięki któremu stołeczni przedsiębiorcy otrzymali pakiet pomocowy, który w miarę możliwości samorządu poszerzany jest o kolejne elementy wsparcia. W ramach programu zostało na przykład uwzględnione wsparcie dla najemców w postaci obniżenia czynszu w lokalach miejskich.
Źródło: UM Warszawa