Wykonawca metra na Bródno wybrany
Druga dobra wiadomość dla warszawiaków – wybrany został wykonawca ostatniego odcinka drugiej linii metra w prawobrzeżnej Warszawie. Tunele i stacje na Bródno zbuduje konsorcjum firm Astaldi i Gulermak.
– To ostatni, blisko czterokilometrowy odcinek, które zakończy II linię metra na Bródnie. Dzięki niemu już za trzy lata mieszkańcy Bródna i osiedli „zielonej Białołęki” w ciągu kilkunastu minut dojadą do centrum Warszawy – podkreśla Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st Warszawy.
Wybrany został wykonawca ostatniego odcinka linii M2 metra w prawobrzeżnej Warszawie. Podziemną kolej na Bródno wybuduje konsorcjum firm Astaldi i Gulermak. Te dwie firmy wybudowały centralny odcinek drugiej linii metra a teraz pracują przy jego rozbudowie o trzy stacje na Woli i trzy na Pradze-Północ i Targówku. Dodatkowo konsorcjum zostało również wybrane w przetargu na zaprojektowanie i wybudowanie ostatnich trzech stacji nitki M2 na Bemowie i Stacji Techniczno-Postojowej Mory.
Teraz ich nowym zadaniem będzie budowa czterech kilometrów trasy z trzema stacjami: C19 roboczo nazywanej „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną; C20 „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej L. Kondratowicza; C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej. Wybudują także podziemną halę torów odstawczych za ostatnią stacją, trzy wentylatornie i tunele (oddzielne dla każdego kierunku jazdy). Będą mieli na to 36 miesięcy. Koszt tej inwestycji to 1 397 895 000 zł.
Stacje dobrze ulokowane
Autorem projektów jest pracownia ILF Consulting Engineers Polska Sp. z o.o., która wygrała konkurs na wykonanie Koncepcji Architektoniczno-Budowlanej. Twórcy zaprojektowali m.in. rastrowe ściany zatorowe i wykonane z betonu, częściowo przeszklone wejścia na stacje. W trackie przygotowywania dokumentacji Metro Warszawskie wprowadziło zmiany w stosunku do pierwotnych założeń. I tak, stację przy ul. Rembielińskiej przesunięto ok. 30 m na zachód a wyjścia z niej poprowadzone zostały na przystanki tramwajowe. Natomiast stację przy ul. św. Wincentego przesunięto na wschód o ok. 60 m; dzięki temu jedno z wyjść będzie prowadziło na narożnik ulic L. Kondratowicza i św. Wincentego. Dodatkowo jeszcze Tramwaje Warszawskie przedłużą tunel wyjściowy tak aby można było z niego wyjść na przystanki tramwajowe przy św. Wincentego planowanej linii na „zieloną Białołękę“.
Źródło: ZTM




















![[Rozwiązanie konkursu] Wyślij swoje świąteczne życzenia i wygraj publikację w gazecie „Informator Stolicy”](/uploads/artykuly/zdjecie/k_280x150/8abf53ae5e6bb60e0a46c0cb4da4f5a822bee3aa.png)
![[Rozwiązanie konkursu] "Po słonecznej stronie życia” – wygraj książkę Damiana Abramowicza](/uploads/artykuly/zdjecie/k_280x150/d0e3e375dcad54d827756f7f588561f4018ff4cc.png)
![[Rozwiązanie konkursu] "Choinka” w teatrze Guliwer. Wygraj wejściówki](/uploads/artykuly/zdjecie/k_280x150/01d2ed3f6041f16fd646e64351050f0e4669ae74.jpeg)
![[KONKURS] Spektakl "Choinka" w teatrze Guliwer. Wygraj wejściówki](/uploads/artykuly/zdjecie/k_280x150/6289f215bacb04cf6a286c7b65048e016b8a0151.jpeg)














