Wykonawca metra na Bródno wybrany
Druga dobra wiadomość dla warszawiaków – wybrany został wykonawca ostatniego odcinka drugiej linii metra w prawobrzeżnej Warszawie. Tunele i stacje na Bródno zbuduje konsorcjum firm Astaldi i Gulermak.
– To ostatni, blisko czterokilometrowy odcinek, które zakończy II linię metra na Bródnie. Dzięki niemu już za trzy lata mieszkańcy Bródna i osiedli „zielonej Białołęki” w ciągu kilkunastu minut dojadą do centrum Warszawy – podkreśla Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st Warszawy.
Wybrany został wykonawca ostatniego odcinka linii M2 metra w prawobrzeżnej Warszawie. Podziemną kolej na Bródno wybuduje konsorcjum firm Astaldi i Gulermak. Te dwie firmy wybudowały centralny odcinek drugiej linii metra a teraz pracują przy jego rozbudowie o trzy stacje na Woli i trzy na Pradze-Północ i Targówku. Dodatkowo konsorcjum zostało również wybrane w przetargu na zaprojektowanie i wybudowanie ostatnich trzech stacji nitki M2 na Bemowie i Stacji Techniczno-Postojowej Mory.
Teraz ich nowym zadaniem będzie budowa czterech kilometrów trasy z trzema stacjami: C19 roboczo nazywanej „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną; C20 „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej L. Kondratowicza; C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej. Wybudują także podziemną halę torów odstawczych za ostatnią stacją, trzy wentylatornie i tunele (oddzielne dla każdego kierunku jazdy). Będą mieli na to 36 miesięcy. Koszt tej inwestycji to 1 397 895 000 zł.
Stacje dobrze ulokowane
Autorem projektów jest pracownia ILF Consulting Engineers Polska Sp. z o.o., która wygrała konkurs na wykonanie Koncepcji Architektoniczno-Budowlanej. Twórcy zaprojektowali m.in. rastrowe ściany zatorowe i wykonane z betonu, częściowo przeszklone wejścia na stacje. W trackie przygotowywania dokumentacji Metro Warszawskie wprowadziło zmiany w stosunku do pierwotnych założeń. I tak, stację przy ul. Rembielińskiej przesunięto ok. 30 m na zachód a wyjścia z niej poprowadzone zostały na przystanki tramwajowe. Natomiast stację przy ul. św. Wincentego przesunięto na wschód o ok. 60 m; dzięki temu jedno z wyjść będzie prowadziło na narożnik ulic L. Kondratowicza i św. Wincentego. Dodatkowo jeszcze Tramwaje Warszawskie przedłużą tunel wyjściowy tak aby można było z niego wyjść na przystanki tramwajowe przy św. Wincentego planowanej linii na „zieloną Białołękę“.
Źródło: ZTM