Wyłoniono wykonawcę budowy przejścia dla pieszych w Warszawie przy Moście Pieszo-Rowerowym przez Wisłę
Firma Swarco Poland wygrała przetarg na budowę nowego przejścia dla pieszych przez ul. Wybrzeże Kościuszkowskiego w Warszawie, oferując najkorzystniejszą cenę 348,7 tys. zł oraz dodatkowe usługi, takie jak symulacja ruchu i regularne raporty. To kluczowy element projektu Mostu Pieszo-Rowerowego przez Wisłę, który ma znaczenie strategiczne dla rozwoju infrastruktury miejskiej
Z przetargu na nowe przejście dla pieszych przez ul. Wybrzeże Kościuszkowskiego, na poziomie ul. Karowej, wyłoniono zwycięzcę. Firma Swarco Poland zaproponowała najkorzystniejszą ofertę o wartości 348,7 tys. zł. Co jest istotne dla zleceniodawcy, wykonawca zobowiązał się do przeprowadzenia symulacji ruchu za pomocą komputera, dostarczenia regularnych tygodniowych raportów o postępach prac oraz zapewnienia ciągłego dostępu do wersji elektronicznej dokumentacji projektowej.
Projekt Mostu Pieszo-Rowerowego przez Wisłę w Warszawie jest kluczowym przedsięwzięciem mającym na celu urozmaicenie miejskiej infrastruktury. Prace nad budową mostu są już zaawansowane, lecz istnieje także plan rozwoju infrastruktury w jego najbliższym otoczeniu, w tym projekt nowego przejścia dla pieszych przez ul. Wybrzeże Kościuszkowskie na wysokości ul. Karowej.
Nowe przejście będzie stanowiło kontynuację trasy pieszo-rowerowej, która jest powiązana z budowanym mostem prowadzącym na Pragę. Finansowanie projektu zostało zabezpieczone, ponieważ Rada m.st. Warszawy przyznała środki w wysokości około 2 mln zł, co umożliwi przeprowadzenie prac.
Nowe przejście zostanie umieszczone w osi mostu i będzie wyposażone w sygnalizację świetlną oraz przejazdy rowerowe. Stanowi ono kluczowe połączenie między rewitalizowanymi obszarami prawobrzeżnej Warszawy a Bulwarami Wiślanymi, co ma znaczenie strategiczne.
W wyniku przetargu, firma Swarco Poland została wybrana jako wykonawca prac, oferując korzystną ofertę w wysokości 348 703,00 zł. Ponadto, firma zobowiązała się do przeprowadzenia komputerowej symulacji ruchu, dostarczania tygodniowych raportów o postępach prac oraz zapewnienia stałego dostępu do wersji elektronicznej dokumentacji projektowej, co będzie ułatwiać nadzór nad projektem.
Aktualnie przygotowywana jest umowa, a po jej podpisaniu wykonawca będzie miał 180 dni na realizację projektu. Po zatwierdzeniu projektu będzie można ogłosić przetarg na prace terenowe.
fot. ZDM