mobile
REKLAMA

[WYWIAD] Czas na poważne traktowanie mieszkańców

Dlaczego rozwój transportu zbiorowego w Warszawie jest potrzebny? Czy Strefa Czystego Transportu w obecnym kształcie sprawiedliwie traktuje mieszkańców Warszawy? A także o mijającej kadencji samorządu i planach na przyszłość rozmawiamy z obecnym radnym Sejmiku Województwa Mazowieckiego, Wojciechem Zabłockim, który ubiega się o mandat radnego Rady Warszawy z Białołęki.

IS
[WYWIAD] Czas na poważne traktowanie mieszkańców

Red.: Jakimi sprawami chciałby się pan zająć w Radzie Warszawy?

WZ: Najważniejsze będą inwestycje, na które Białołęka czeka od lat, tzn. doprowadzenie metra na Tarchomin i budowa tzw. trasy Olszynki Grochowskiej, którą poprowadzony zostanie tramwaj na Zieloną Białołękę. Bez tych inwestycji Białołęka pozostanie najbardziej wykluczoną komunikacyjnie dzielnicą miasta. Ważna jest też rozbudowa sieci kanalizacyjnej i drogowej, w tym wyasfaltowanie dróg gruntowych. Na Białołęce brakuje także wielu usług miejskich, szkół, żłobków, bibliotek. W dzielnicy budowane są nowe osiedla, ale brak planów zagospodarowania przestrzennego sprawia, że panuje chaos.

Red: Władze Warszawy wskazują jednak, że brakuje środków na te inwestycje.

WZ: Pieniędzy wcale nie brakuje. Budżet Warszawy to blisko 28 mld zł. Najwięcej w historii. Do tego dojdzie ponad 3 mld zł ze specjalnej dotacji rządowej dla miasta. Wiem o czym mówię, bowiem w 2023 r. byłem wśród samorządowców, którzy doradzali premierowi Morawieckiemu jak najlepiej rozdzielić te środki. W konsekwencji 1,5 mld zł przeznaczono na rozbudowę sieci warszawskiego metra. Kandyduję do Rady Warszawy przede wszystkim po to, aby dopilnować właściwego wydania tych środków.

Red: Obecnie jest pan radnym województwa mazowieckiego, reprezentującym prawobrzeżną Warszawę, w tym także Białołękę. Czym pan się zajmował w mijającej kadencji i co udało się panu osiągnąć?

WZ: Skupiałem się na sprawach związanych z ochroną środowiska i rozwojem Kolei Mazowieckich, bowiem za priorytet uznałem zachęcenie jak największej liczby osób, aby do Warszawy dojeżdżali kolejami, a nie samochodami. Rozwój transportu zbiorowego skutecznie zmniejsza korki na ulicach i poprawia jakość powietrza. Z bardziej lokalnych spraw wywalczyłem pozostawienie diagnostyki laboratoryjnej w Szpitalu Bródnowskim, dzięki czemu badania są prowadzane na miejscu, a nie zlecane zewnętrznym firmom. W efekcie pacjęci szybciej otrzymują swoje wyniki i jakość tych badań jest znacznie lepsza. Doprowadziłem też do przyznania dodatkowych 2,5 mln zł na zakup nowoczesnego sprzętu dla warszawskich karetek ratownictwa medycznego.

Red.: Ze spraw ogólno warszawskich. Czy popiera pan planowane jeszcze w tym roku wprowadzenie przez władze Warszawy strefy czystego transportu (SCT), czyli ograniczenia wjazdu do centrum miasta starszych aut?

WZ: Zdecydowanie nie popieram. Należy poprawiać jakość powietrza w mieście, ale nie poprzez wykluczenie znacznej grupy Warszawiaków z możliwości wjazdu do centrum . Władze Warszawy zagalopowały się i zdecydowały wprowadzić SCT bez prawdziwych konsultacji społecznych i wbrew woli Warszawiaków. SCT jest niesprawiedliwa i uderza w Warszawiaków o niższych dochodach. Kierowca starszego auta o malutkim silniku będzie miał zakaz wjazdu, podczas gdy właściciel nowego, wielkiego SUVa, o potężnym silniku wjedzie już bez problemu. Czas na poważne traktowanie mieszkańców, dlatego jako radny będę walczył o wycofanie SCT i przeprowadzenie prawdziwych konsultacji z Warszawiakami.


 

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda