Wzrasta liczba ścieżek rowerowych
W Warszawie, od marca wznowiono korzystanie z usług miejskich rowerów Veturilo, jednocześnie kontynuując prace nad rozwojem rozbudowanej infrastruktury rowerowej
Od początku marca ponownie możliwe jest korzystanie z usług rowerów miejskich Veturilo w Warszawie.
Obecnie w Warszawie istnieje ponad 770 kilometrów tras rowerowych, głównie z asfaltu. Od 1 marca dostępnych jest blisko 3,3 tysiąca rowerów Veturilo na 329 stacjach w każdej dzielnicy.
Poszerza się dostępność ścieżek rowerowych. Jak pisaliśmy wybrano wykonawcę kluczowego odcinka trasy N-S przez centrum miasta, który obejmuje ulicę Andersa, od Nowolipek do Dworca Gdańskiego. Prace obejmują także przebudowę sygnalizacji na skrzyżowaniach, budowę rozjazdów i łączników rowerowych. Koszt projektu to ponad 30 mln zł. Jak inforuje stołeczny ratusz trwają również przygotowania do wyboru wykonawców innych odcinków tej trasy.
Dodatkowo, prowadzone są prace związane z budżetem obywatelskim na asfaltowanie tras na Bielanach, Białołęce i wzdłuż Kanału Żerańskiego. Inwestycje obejmują także przebudowę ulic na Woli – Ordona i Jana Kazimierza.
Na przełomie lutego i marca zakończono przebudowę sygnalizacji na skrzyżowaniu ulic Powązkowskiej i Krasińskiego na Żoliborzu, tworząc kompletny system przejazdów rowerowych. Podobne przejazdy planowane są na innych skrzyżowaniach w różnych dzielnicach.
Wprowadzenie nowych tras tramwajowych na ulicy Kasprzaka na Woli oraz plany na Ochotę przynoszą kompleksowe zmiany dla ruchu rowerowego. Na ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r. przewiduje się całkowitą przebudowę trasy, poprawiając jakość infrastruktury rowerowej.
Inwestycje tramwajowe na Wilanowie oraz plany rozszerzenia strefy płatnego parkowania zmienią sytuację transportową na Starym Mokotowie. W planach jest również budowa ostatniego brakującego odcinka drogi dla rowerów na ulicy Puławskiej, obejmująca także przebudowę chodnika, jezdni, zielonych obszarów, miejsc postojowych, oświetlenia ulicznego i sygnalizacji.
Projekty rowerowe obejmują także planowane połączenie między wiaduktami Trasy Łazienkowskiej, drogę dla rowerów po wschodniej stronie ulicy Marszałkowskiej oraz prace projektowe na ulicach Jana Pawła II, Solidarności, Leszno i Okrzei.
W fazie przygotowawczej są przetargi na trasy w Alejach Jerozolimskich, ulicach Domaniewskiej, Wenedów, Sanguszki i Andersa, a także na ustawienie wiat rowerowych i przebudowę narożnika na skrzyżowaniu ulic Idzikowskiego i Powsińskiej. Prace projektowe są również w toku na odcinkach al. Jana Pawła II, al. Solidarności, ul. Leszno i Okrzei.
fot. UMW