Znamy zwycięzców programu Future Makers Challenge
W weekend 9-10 czerwca odbył się finał programu Future Makers Challenge. Niedzielne spotkanie było zwieńczeniem kilkutygodniowej pracy uczestników, którzy mierzyli się z wyzwaniami biznesowymi przygotowanymi przez PZU, AccorHotels i młody fintech SMEO oferujący faktoring online.
Future Makers Challenge to połączenie akceleratora innowacji i programu edukacyjnego, skierowanego do licealistów i studentów, a jednocześnie projekt typu open innovation, organizowany przez Innovatikę. W niedzielę 10.06 poznaliśmy trzy zespoły, które zwyciężyły w tegorocznej edycji.
Tygodnie intensywnej pracy
Organizatorzy i partnerzy programu oczekiwali innowacyjnych pomysłów, zatem wyzwania, które przygotowali, zobligowały uczestników do ciężkiej pracy podczas czterech weekendowych zjazdów oraz intensywnej współpracy z mentorami, opiekunami z ramienia Innovatiki oraz specjalistami m.in. od badań rynkowych, tworzenia produktów, UX i komunikacji. 10 czerwca jury wybrało trzy zespoły, których pomysły okazały się najlepsze.
Z czym musieli zmierzyć się uczestnicy?
Wyzwanie AccorHotels
Accor Hotels poprosił zespoły o stworzenie nowej koncepcji funkcjonowania co-workingu w hotelach. Zwycięski zespół - Karolina Korgul, Stanisław Nowaczyk, Mateusz Ostrowski, Ilia Daniel Tarasiuk, Dominik Telakowiec, Natalia Kowalczyk - zaproponował rozwiązanie, które oszczędza czas i umożliwia personalizację przestrzeni do pracy, składające się z trzech komponentów - adaptacji przestrzeni hotelowej, aplikacji mobilnej Acco-work oraz technologii rozpoznawania twarzy. Aplikacja umożliwiałaby m.in. zamówienie taksówki czy posiłku w restauracji hotelowej, a także spersonalizowanie własnego miejsca pracy. Przez aplikację klient mógłby również kontaktować się ze specjalistą, którego poszukuje do wykonania projektu – np. programistą bądź grafikiem, który również korzysta z przestrzeni co-workingowej. Klient mógłby określić kilka parametrów – swój wzrost, wagę, płeć – by miejsce pracy było jak najlepiej dostosowane do jego potrzeb, a praca stała się przyjemniejsza i wygodniejsza.
Zespół – zgodnie z zaleceniami NASA – zaproponował również, by w przestrzeni co-workingowej umieszczono rośliny, które najlepiej oczyszczają powietrze w pomieszczeniach. Dzięki face recognition klienci Accor mogliby bez zbędnego rejestrowania się płynnie rozpoczynać korzystanie z co-worku.
Wyzwanie PZU
PZU poprosiło zespoły o przygotowanie rozwiązania - kierowanego do grupy Millenialsów - które wykorzystywałoby tzw. selfie i zapewniłoby zainteresowanie usługami PZU tej grupy odbiorców. Zwycięska grupa Boosted Minds z Opola (Julia Białowąs, Aleksandra Graniczkowska, Rafał Wyszyński) zaproponowała kompleksowe rozwiązanie: stworzenie serii atrakcyjnych dla Millenialsów koncertów w całej Polsce, przy czym warunkiem udziału w tych wydarzeniach byłoby pobranie aplikacji mobilnej. Aplikacja dopasowywałaby się do trybu życia młodych osób - umożliwiałaby m.in. określenie nawet najbardziej nietypowego przedmiotu ubezpieczenia - chociażby damskiej torebki na czas imprezy - oraz jego włączanie i wyłączanie nawet po zaledwie kilku godzinach. Koncerty, możliwość zakupu ubezpieczenia poprzez aplikację oraz dopasowanie oferty do stylu życia i potrzeb Millenialsów dawałyby szansę na odświeżenie wizerunku PZU wśród młodych ludzi i chęć korzystania z oferty ubezpieczyciela.
Wyzwanie SMEO - fintechu oferującego faktoring online
SMEO był nietypowym partnerem, bo sam jest jeszcze młodą firmą, ale - jak deklaruje - z dużym potencjałem oraz gotowością do szybkiego wzrostu i skalowania swojego biznesu. Obecnie ich głównym produktem jest faktoring online pomagający zarządzać płynnością finansową przedsiębiorców. Nic zatem dziwnego, że SMEO zapytało uczestników, jak ją wpisać w życie młodego przedsiębiorcy.
Uczestnicy mieli za zadanie przygotować rozwiązanie wspierające właścicieli firm w zapewnieniu płynności finansowej. Autorzy najlepszego rozwiązania - Michał Kuliński, Damian Marczak, Marcin Mroczka, Wiktoria Kolinko, Bartłomiej Eljasiak - zaproponowali stworzenie aplikacji mobilnej umożliwiającej przedsiębiorcom kontrolę wydatków i dochodów. Użytkownik mógłby nie tylko rejestrować wydatki i środki wpływające na jego konto. Aplikacja umożliwiałaby kontrolę planowanych wydatków i jeśli według prognoz przekraczałyby one dochody - proponowałaby faktoring faktury lub faktur, które zapewniłyby pokrycie spodziewanych kosztów i tym samym zachowanie płynności finansowej. Użytkownik mógłby skorzystać z tej usługi bezpośrednio z poziomu aplikacji, by już po 5 minutach otrzymać pieniądze z faktury na konto.
Program Future Makers Challenge pozwolił połączyć wiele różnych stron, wykorzystując ich siłę - korporacje i firmy wykazały się otwartością i gotowością, by przyjąć koncepcje pochodzące spoza organizacji. Licealiści i studenci - wnieśli swoją ciekawość i chęć uczenia się, bardzo ciężką pracę, wiele nieprzespanych nocy i świeże spojrzenie. Innovatika zapewniła wykorzystanie procesu i narzędzi, z którymi pracuje na co dzień tworząc cyfrowe produkty i usługi dla korporacji. Udowodniliśmy, że podejście open innovation i włączanie bardzo różnych partnerów, nawet młodzieży, w tworzenie nowych rozwiązań przynosi świetne rezultaty w bardzo krótkim czasie - mówi Katarzyna Królak-Wyszyńska, CEO Innovatiki, współautorka programu.
Inicjatorem i organizatorem programu Future Makers Challenge jest Innovatika. Sponsorami programu są: AccorHotels, PZU, SMEO. Partnerami są: Carrefour, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej, Zwolnieni z Teorii, Mindspace, CoachWise i Profeina.
https://prowly.com / fot. Max Zieliński