mobile

Algorytm Gołąb – czym jest i jakie ma znaczenie dla pozycjonowania strony w Warszawie?

Mechanizm działania wyszukiwarki Google opiera się na algorytmach. Są to specjalne systemy komputerowe, które sprawdzają serwisy internetowe pod wieloma różnymi względami, a następnie dopasowują ich zawartość do zapytań użytkowników. Firma Google stworzyła (i nadal tworzy) mnóstwo algorytmów, które są regularnie aktualizowane. Wszystko po to, aby serwować użytkownikom trafne i wartościowe wyniki. Jednym z algorytmów, jakimi posługuje się wyszukiwarka jest Gołąb. Ma on szczególne znaczenie dla pozycjonowania lokalnego np. w Warszawie. Na czym polega jego działanie i jak zoptymalizować stronę pod jego kątem? Podpowiadamy.

Artykuł sponsorowany
TAGI
Algorytm Gołąb – czym jest i jakie ma znaczenie dla pozycjonowania strony w Warszawie?

Na czym polega pozycjonowanie strony w Warszawie?

Pozycjonowanie Warszawa polega na skierowaniu serwisu internetowego na jedną, konkretną lokalizację, czyli na Warszawę. Po prawidłowo przeprowadzonym procesie optymalizacji strona nie będzie wyświetlała się użytkownikom z całej Polski, a jedynie tym, którzy wpiszą w wyszukiwarce frazę zawierającą nawiązanie do lokalizacji np. nauka pływania Warszawa

Skoro Internet daje tak ogromne możliwości i pozwala docierać do osób na drugim końcu świata, to dlaczego przedsiębiorcy zmniejszają zasięg swojej reklamy? Dlatego, że pozycjonowanie lokalne jest tańsze i pozwala osiągnąć efekty szybciej, a jednocześnie dla biznesów lokalnych nie jest mniej skuteczne niż pozycjonowanie ogólne – strona wyświetla się tylko tym użytkownikom, którzy mogliby zostać klientami firmy, ze względu na miejsce zamieszkania. 

Czym jest i do czego służy algorytm Gołąb?

Wyszukiwarka Google korzysta z różnych algorytmów do wartościowania stron i dopasowywania ich zawartości do potrzeb użytkownika. Algorytm Panda pilnuje, aby właściciele serwisów dbali o wartościowe treści, algorytm Pingwin stoi na straży linków zewnętrznych – dzięki niemu tylko odnośniki z wartościowych źródeł mają znaczenie dla SEO. 

Te i inne algorytmy mają znaczenie dla każdej strony, jednak dla lokalnego serwisu istotny jest dodatkowo algorytm o nazwie Gołąb wdrożony w lipcu w 2014 roku. Jego głównym zadaniem jest usprawnienie lokalnych wyników wyszukiwania, a także wykorzystanie lokalizacji użytkownika do serwowania mu konkretnych stron. To właśnie dzięki niemu możesz otrzymać lokalne wyniki bez wpisywania nazwy miasta czy regionu, wystarczy, że udostępnisz wyszukiwarce swoją lokalizację. Google może pobierać dane poprzez adres IP, GPS czy WiFi. Gdy geolokalizacja działa, fraza mechanik spowoduje wyświetlenie innych wyników użytkownikom przebywającym w Warszawie, a innych użytkownikom przebywającym w Gdańsku. 

Jak zoptymalizować stronę pod kątem algorytmu Gołąb? 

Algorytm Gołąb ma jeszcze dokładniej dopasowywać stronę do konkretnej lokalizacji i wyświetlać trafne wyniki użytkownikom. Dlatego oprócz podstawowej optymalizacji i nasycenia strony lokalnymi słowami kluczowymi, znaczenie mają również takie aspekty jak:

  • wizytówka w Mapach Google, którą można utworzyć w Google Moja Firma; 
  • wizytówki NAP umieszczone w różnych miejscach w sieci (np. w katalogach stron);
  • linki zewnętrzne pochodzące z lokalnych serwisów. 

Ogromne znaczenie dla SEO lokalnego  ma też dostosowanie serwisu do urządzeń mobilnych, bo to właśnie ze smartfonów pochodzi najwięcej wyszukiwań lokalnych. To oznacza, że większość Twoich potencjalnych klientów będzie zapoznawała się z Twoją stroną na urządzeniu mobilnym.

Fot. pixabay.com

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda