mobile
REKLAMA

Budowa tramwaju na Kasprzaka co raz bliżej

Siedem firm stanęło do walki o kontrakt na budowę linii tramwajowej, która ma skrócić drogę do metra z Odolan do 15 minut. Wybór wykonawcy, to ostatnia prosta przed rozpoczęciem budowy. Tramwaje Warszawskie zakładają, że tory na Kasprzaka powstaną kosztem 240 milionów złotych już w 2023 r.  

inf. prasowa
Budowa tramwaju na Kasprzaka co raz bliżej

Do przetargu na budowę i modernizację torowiska na ulicy Kasprzaka zgłosiło się siedem firm. Sześć z nich złożyło oferty zbliżone do zaplanowanego budżetu, który wynosi ponad 240 mln. złotych. Teraz prowadząca inwestycję miejska spółka musi te propozycje sprawdzić, czy spełniają niezbędne założenia projektu. Potencjalni wykonawcy po tym procesie przystąpią do aukcji elektronicznej, co pozwoli na dodatkowe obniżenie zaproponowanych cen. -  Oferty nieco przekraczają zaplanowany budżet, ale jestem pewien, że dzięki aukcji internetowej uda się wynegocjować lepsze warunki, a przynajmniej na tyle obniżyć stawkę by Rada Warszawy mogła przyznać dodatkowe środki na tę ważną dla tysięcy mieszkańców dzielnicy i miasta inwestycję – mówi Burmistrz Woli, Krzysztof Strzałkowski. Prace w terenie ruszą po rozstrzygnięciu przetargu i podpisaniu umowy z wybranym wykonawcą. 

 

Nowe torowisko na ulicy Kasprzaka zostanie zbudowane pomiędzy ul. Skierniewicką, a Redutową. Powstaną trzy nowe pary przystanków: przy Płockiej, przy przystanku kolejowym Warszawa Wola oraz przy Ordona. - To doskonała wiadomość dla mieszkańców Czystego i dynamicznie rozbudowujących się Odolan – cieszy się Krystian Wilk, radny Woli. - Ich mieszkańcy zyskają szybki, od dawna oczekiwany dojazd do metra czy stacji kolejowej bez korków – dodaje Krystian Wilk.  

 

Całkowita długość trasy wyniesie ok. 3,5 km. W ramach przetargu zostanie wybudowane ok. 2,3 km nowej trasy tramwajowej w ul. Kasprzaka. Jednocześnie zostanie przebudowane ok. 1,2 km torowiska wzdłuż ul. Kasprzaka i Wolskiej. Zmodernizowane zostaną cztery przystanki. Torowisko na zachód od Elekcyjnej zostanie przesunięte na pas dzielący jezdnie, tak jak na wcześniejszym odcinku Wolskiej. Tramwaje z Wolskiej i Kasprzaka pokonają skrzyżowanie z Redutową w sposób bezkolizyjny. Wszystkie nowe i modernizowane torowiska będą obsadzone zielenią. 

 

Budowa nowej trasy tramwajowej zgodnie z planem ma się zakończyć w 2023 roku. Wykonawca, po podpisaniu umowy, na realizację zadania będzie miał 20 miesięcy. Nie będą do tego czasu wliczane 3-miesięczne okresy zimowe od połowy grudnia do połowy marca. Ale jeśli pogoda pozwoli, będzie mógł pracować także w tym okresie. 

 

Zamówienie podzielone jest na cztery zadania. Pierwsze obejmuje przebudowę trasy tramwajowej w ciągu ul. Kasprzaka na odcinku od ul. Karolkowej do ul. Skierniewickiej. Drugie to opracowanie dokumentacji oraz wykonanie prac budowlanych związanych z budową trasy w ciągu ul. Kasprzaka na odcinku od ul. Skierniewickiej do ul. Wolskiej wraz z węzłem rozjazdowym oraz przebudowa trasy tramwajowej w ul. Wolskiej na odcinku od ul. Elekcyjnej do ul. Kasprzaka. Zadanie trzecie to opracowanie dokumentacji i wykonanie robót budowlanych związanych z przebudową podstacji Bema. Czwarte zadanie będzie wiązało się z przebudową sieci wodociągowej MPWiK. 

 

 

 

 

 

Źródło: UD Wola

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda