mobile

Handlowe ulice Warszawy

Stołeczny ratusz rozpoczął cykl branżowych spotkań warsztatowych „Grow with Warsaw”. Odbyły się już pierwsze warsztaty z udziałem inwestorów, deweloperów i najemców obiektów handlowych oraz przedstawicielami miasta. Uczestnicy dyskutowali o programie rozwoju handlu w Warszawie.

Urząd Miasta Stołecznego Warszawy
TAGI
Handlowe ulice Warszawy

 

 

 

 Stolica będzie miała profesjonalnie zarządzane ulice handlowe, będące konkurencją dla galerii – tak można podsumować pierwsze spotkanie w ramach cyklu spotkań warsztatowych dla inwestorów nieruchomości „Grow with Warsaw”. Raport ze spotkania jest dostępny online.

 

Założeniem projektu jest zaprezentowanie polityki przestrzennej Warszawy oraz wypracowanie rozwiązań, które będą wskazówkami do Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego m.st. Warszawy, kształtującego politykę przestrzenną miasta. 

 

Pierwsze spotkanie z cyklu Grow with Warsaw pozwoliło nam zebrać od przedstawicieli rynku nieruchomości bardzo wiele inspirujących spostrzeżeń – mówi Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy i dodaje – Działania, zmierzające do stworzenia atrakcyjnej destynacji handlowej w centrum Warszawy, podejmujemy już dzisiaj. Ogłosiliśmy przetarg na stworzenie miksu najemców na Starej Pradze, objętej Zintegrowanym Programem Rewitalizacji.

 

Przypomnijmy, w styczniu ratusz ogłosił przetarg na opracowanie koncepcji zarządzania lokalami usługowymi na wybranych ulicach. Celem ogłoszonego przetargu jest wyłonienie podmiotu, który opracuje koncepcję gospodarowania lokalami użytkowymi należącymi do m.st. Warszawy na czterech wybranych obszarach – Starej i Nowej Pradze, w rejonie Dworca Wschodniego oraz na Kamionku. Więcej informacji tutaj.

 

Na tym jednak nie koniec, zmiany czekają także serce Warszawy.

Chcemy działać kompleksowo i poprawić przede wszystkim wizerunek ścisłego centrum miasta, które powinno być wizytówką stolicy. Dlatego opracujemy program rozwoju handlu w centrum Warszawy w oparciu o zlecenie badania rynku, które obejmie poznanie potrzeb i preferencji klientów i najemców lokali, diagnozę stanu obecnego oraz analizę możliwości i narzędzi poprawy sytuacji – zapowiada Michał Olszewski, wiceprezydent stolicy.


Warszawa chce się wzorować na strategiach handlowych, które wdrażają inne miasta w Europie i na świecie. Do prac i konsultacji programu zaprosi przedsiębiorców, specjalistów rynku nieruchomości komercyjnych oraz mieszkańców stolicy. Miasto planuje utworzenie specjalnej strefy handlowej, na wzór tzw. BID, czyli Business Improvement District, funkcjonujących z powodzeniem w innych dużych miastach w Europie i na świecie.

Ma to być specjalny obszar w centrum stolicy, zarządzany wspólnie przez działających w nim przedsiębiorców, ze wsparciem miasta. Pozwoli to na stworzenie atrakcyjnej oferty handlowej, która będzie alternatywą dla zakupów i spędzania czasu w galeriach handlowych. Zmianom będą towarzyszyły inwestycje w poprawę jakości i estetyki przestrzeni publicznej, co spowoduje, że będzie bardziej przyjazna dla użytkowników centrum – mówi Marlena Happach, dyrektor Biura Architektury i Planowania Przestrzennego.

 

– Taki program zmian będzie oczywiście rozpisany na lata, ale pierwsze działania chcemy podjąć już w tym roku. Właśnie zaczynamy rozmowy z agencjami doradczymi działającymi na rynku nieruchomości, które mogłyby nas wspomóc w przygotowaniu badania rynku i wyznaczenia fragmentu centrum miasta o największym na dziś potencjale rozwoju handlu. Takiego programu jeszcze w mieście nie było – dodaje Katarzyna Włodek-Makos, dyrektor Biura Rozwoju Gospodarczego.

 

Warszawa chce przy tym korzystać z doświadczeń swojego miasta partnerskiego – Chicago, które takich specjalnych obszarów, nazywanych tam SSA (Special Service Areas), ma dzisiaj ponad pięćdziesiąt.

 

Organizatorem projektu „Grow with Warsaw” jest Urząd m.st. Warszawy, a partnerem Urban Land Institute Poland. W ramach projektu odbędzie się w sumie sześć spotkań. Każde z nich będzie poświęcone innemu sektorowi rynku nieruchomości. Pod koniec 2017 r. odbyło się pierwsze spotkanie, którego tematem był rozwój rynku handlu i usług. W lutym 2018 r. uczestnicy będą rozmawiać o wyzwaniach rewitalizacji różnych części stolicy oraz o pomysłach na nią. Kolejne tematy warsztatów to: rozwój nieruchomości wielofunkcyjnych, przestrzenie publiczne i zielona infrastruktura, rozwój rynku mieszkaniowego oraz rozwój gospodarczy miasta. 

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda