mobile

Kamień węgielny na budowie II linii metra na Woli

Na budowie zachodniego odcinka II linii metra wmurowano już kamień węgielny. W piątek, 11 sierpnia, akt erekcyjny, podpisany przez Hannę Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy, umieszczono w metalowej tubie w stropie stacji Księcia Janusza (C06).

inf. pras.
TAGI
Kamień węgielny na budowie II linii metra na Woli

Prace przy budowie zachodniego odcinka idą zgodnie z harmonogramem i będą powoli schodziły pod ziemię co oznacza, że nie będą już tak uciążliwe dla mieszkańców. Jeśli nie pojawią się jakieś nieprzewidziane okoliczności na początku przyszłego roku rozpocznie się już drążenie podziemnych tuneli. Metro zmieni Wolę, a mieszkańcy tego rejonu lewobrzeżnej Warszawy uzyskają szybkie połączenie z centrum oraz z pierwszą linią metra – powiedziała Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy.

Umowę na budowę zachodniego odcinka II linii metra podpisano 29 września 2016 r., a prace potrwają 38 miesięcy. W kierunku zachodnim powstanie ok. 3,4 km trasy. Planowane stacje to: Płocka (C08) pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; Młynów (C07) pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz Księcia Janusza (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. Będą tu także tory odstawcze i komora do zawracania. Dojazd ze stacji Księcia Janusza na ul. Świętokrzyską potrwa ok. 12 minut.

Wykonawcą zachodniego odcinka jest wybrana w przetargu turecka firma Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş., która w konsorcjum z dwoma innymi firmami, wybudowała wcześniej centralny odcinek II linii metra. Kwota kontraktu wynosi 1 147 999 590 zł brutto. Projektantem jest Biuro Projektów „Metroprojekt”.

 

Metro jest w Warszawie najszybszym i najsprawniejszym środkiem komunikacji. Pierwszą linią, która w całości działa od października 2008 r. dziennie jeździ ponad 500 tys. pasażerów. Pociągi na II linii metra rozpoczęły kursowanie 8 marca 2015 r. i dziś przewożą już ok. 140 tys. pasażerów dziennie. Po rozbudowie II linii w kierunku Targówka i Bemowa, metro będzie najwygodniejszym połączeniem tych dzielnic z centrum miasta, a po przesiadce na stacji Świętokrzyska – z południową i północną częścią lewobrzeżnej Warszawy.

 

Budowa I etapu zachodniego odcinka II linii metra (w liczbach):

Budowa obejmuje: 3 stacje – C06 Księcia Janusza, C07 Młynów, C08 Płocka;

3 wentylatornie szlakowe - V9, V8, V7; 3 tunele szlakowe - D9, D8, D7 oraz komorę demontażową V9A.

 

Długość: 3,4 km;

Całkowita długość tuneli: 5 047 m;

Długość toru prawego - 3 481,6 m;

Długość toru lewego - 3 477,7 m;

Długość stacji: C06 Księcia Janusza i torów odstawczych - 606,1 m; C07 Młynów - 168,2 m, C08 Płocka - 163,6 m;

Długość komory demontażowej - 18,3 m.

 

Całkowita kubatura obiektów (stacje i wentylatornie): 341 330 m3;

Kubatura stacji: C06 Księcia Janusza z torami odstawczymi - 188 480,9 m3, C07 Młynów - 56 636,6 m3, C08 Płocka - 59 198,0 m3 .

Poziom szyny pod poziomem terenu - od 12,3 m do 18,2 m (średnio 15,2 m).

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda