mobile
REKLAMA

Lepsza obsługa podróżnych na stacji Warszawa Gdańska. Kolejarze rozbudują dworzec

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podjęły decyzję o budowie dodatkowego peronu, który będzie przeznaczony głównie dla podróżujących pociągami dalekobieżnymi. Ten nowy peron nie tylko ma zwiększyć komfort podróżowania, ale także umożliwi efektywniejsze zarządzanie ruchem kolejowym w Warszawie podczas modernizacji linii średnicowej. Umowa na realizację tej inwestycji została już podpisana

Jakub Bielawski
Lepsza obsługa podróżnych na stacji Warszawa Gdańska. Kolejarze rozbudują dworzec

Peron dla pociągów dalekobieżnych

Nowy dodatkowy peron, oznaczony numerem 5, zostanie zbudowany po północnej stronie stacji kolejowej, od strony Żoliborza przy ul. Indrzejczyka. Peron ten będzie jednokrawędziowy i osiągnie długość minimum 200 metrów oraz szerokość 5 metrów. Jego głównym celem będzie obsługa pociągów dalekobieżnych, które zmierzają w kierunku różnych miejsc, w tym między innymi Krakowa i Katowic.

- Stacja Warszawa Gdańska to ważny punkt na kolejowej mapie Warszawy, która pozwala na czas dużych inwestycji dojechać sprawnie pociągiem do stolicy. Wychodząc naprzeciw potrzebom podróżnych, dodatkowo poprawiamy funkcjonalność stacji, tak bardzo potrzebnej w czasie przebudowy linii średnicowej – powiedział wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.

Prezes Zarządu PKP PLK zaznaczył, że wprowadzenie dodatkowego peronu będzie sprzyjało efektywnemu rozdzieleniu strumieni podróżnych, co zaowocuje poprawą obsługi pasażerów oraz wzrostem przepustowości ruchu kolejowego. Wspomniano również, że badane są inne rozwiązania mające na celu podniesienie komfortu korzystania ze stacji.

Projektowany peron będzie miał wysokość 0,76 metra, co umożliwi pasażerom wygodne wsiadanie do pociągów. Na peronie znajdować się będą ławki, wiaty oraz system informacji dla podróżnych. Dodatkowo, energooszczędne oświetlenie LED zapewni bezpieczne poruszanie się po peronie również po zmroku.

Zaplanowano dwa dojścia do nowego peronu

Z planów wynika, że z jednej strony, od ulicy Indrzejczyka przy przejściu dla pieszych oraz wejściu do tunelu, zostaną zbudowane schody oraz pochylnia, umożliwiające łatwy dostęp do nowego peronu. Z drugiej strony, od strony zachodniej kładki pieszej, łączącej perony z ulicą Kłopot i ulicą Felińskiego, również zapewnione zostaną schody i pochylnia. Pomiędzy nowym peronem a kładką wybudowany zostanie chodnik. Ponadto, drugi chodnik powstanie po południowej stronie stacji, łącząc zachodnią kładkę z wejściem do tunelu prowadzącego do stacji metra przy budynku dworca.

- Wartość robót finansowanych przez PKP PLK to 12 mln zł. Zakończenie budowy nowego peronu zaplanowano do końca września, zaś budowy chodnika po południowej stronie stacji do końca października br. - przekazał rzecznik PKP PLK Karol Jakubowski.

fot.PKP PLK

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda