Nowe logo warszawskiej komunikacji !
Konkurs na nowe logo komunikacji miejskiej rozstrzygnięty. Zwycięskie okazało się połączenie słowa transport z symbolem syrenki warszawskiej zaproponowany przez firmę TypeThree. Koszty mogą wynieść nawet pół miliona złotych.
Celem konkursy było ujednolicenie komunikacji miejskie, do tej pory stosowane były różne logotypy: ZTM Warszawa, Zakochaj się w warszawie, syrenka warszawska oraz loga innych miejskich spółek. Od teraz wszytskie przewoźniki publiczne w Warszawie będą kojarzone z nowym uniwersalnym znakiem oraz nazwą Warszawski Transport Publiczny.
Konkurs odbył się w dwóch etapach, zebrano 189 prac, a dla zwycięzców przeznaczono nagrodę w wysokości 70 tys. zł
– Zaproponowała ona bardzo proste, wyraźne, czytelne i nowoczesne logo. Będzie ono wprowadzane kilkuetapowo. W pierwszej kolejności na nośnikach, które i tak podlegają wymianie z uwagi na zużycie, a także na nowym taborze – mówi Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy.
Pierwszym etapem wdrążania nowego pomysłu będzie posługiwanie sie nową nazwą warszawski Transport Publiczny. kolejne zmiany będa wprowadzane stopniowo.
- Myślę, że początek nowego roku to będzie dobry moment na wdrożenie nowego znaku – mówi Katarzyna Strzegowska, wicedyrektor ZTM Warszawa. Z konieczności będzie to proces rozłożony w czasie. – Przykładowo nowe bilety będziemy wprowadzać sukcesywnie, gdyż mamy jeszcze sporo starych w magazynach – mówi Strzegowska.