Parking miejski na Woli
Zarząd Transportu Miejskiego ogłosił przetarg na opracowanie studium wykonalności miejskiego parkingu na Woli. W ramach programu budowy miejskich parkingów powstanie ponad 2 tys. miejsc parkingowych.
To kolejny krok do realizacji programu budowy miejskich parkingów - w czerwcu Rada Warszawy przeznaczyła na ten cel 25 mln zł. W sumie na program zostanie zarezerwowane 200 mln zł, co pozwoli na wybudowanie w ciągu najbliższych lat ok. 10 parkingów na ponad 2 tys. miejsc.
Nowoczesny parking na Woli
- To drugi parking podziemny, którego budowa jest przygotowywana, we wrześniu ogłoszony został przetarg na opracowanie koncepcji miejskiego parkingu na Mokotowie – mówi Renata Kaznowska, zastępca Prezydenta m.st. Warszawy. - Miasto będzie budowało parkingi podziemne aby samochody nie stały na chodnikach i placach.
Budową parkingów zajmuje się pion inwestycyjny Zarządu Transportu Miejskiego, późniejszym zarządzaniem natomiast Zarząd Dróg Miejskich. Nowy parking jest planowany pod boiskiem szkolnym przy Zespole Szkół nr 7 im. Szczepana Bońkowskiego, przy ulicy Chłodnej 36/46. Boisko szkolne jest przeznaczone do modernizacji i te dwie inwestycje zostały skoordynowane. Parking miejski, który powstanie w tym miejscu, ma mieć dwie kondygnacje i pomieścić co najmniej 220 stanowisk postojowych, w tym miejsca dla osób niepełnosprawnych oraz co najmniej cztery stacje do ładowania pojazdów elektrycznych. Obiekt będzie również wyposażony w systemy usprawniające ruch pojazdów: monitoring rejestrujący wjazd samochodów na parking (identyfikacja numerów rejestracyjnych), interaktywne tablice informacyjne czy system pozwalający określić ilość wolnych miejsc. Po zakończeniu budowy parkingu powstaną boiska do piłki nożnej, siatkówki i koszykówki ze sztuczną nawierzchnią, bieżnia, siłownia plenerowa, plac apelowy dla uczniów zespołu szkół oraz nowe, reprezentacyjne ogrodzenie placówki.
Przyjaźniejsze ulice
Ulice i place to nie tylko trasy komunikacyjne ale także miejsca które można wykorzystywać do organizacji imprez kulturalnych, spacerów, wydarzeń miejskich, integracji społeczności lokalnych itp. Warszawa będzie się zmieniała – rewitalizacja ulic, placów sprawi, że będą przyjaźniejsze dla mieszkańców i turystów. Ulice Nowy Świat, Francuska, Świętokrzyska są tego najlepszym przykładem. Zwiększanie przestrzeni przeznaczonych dla pieszych umożliwi nadawanie ulicom i placom tradycyjnych funkcji społecznych, kulturowych, estetycznych. Ich różnorodność będzie kształtować wizerunek Warszawy, a także przesądzać o atrakcyjności inwestycyjnej i turystycznej. Aktywne działania w tym kierunku, oprócz oczywistych korzyści związanych ze zwiększeniem stopnia integracji społecznej, poprawą jakości życia w mieście, będą przynosić korzyści związane z rosnącą atrakcyjnością strefy śródmiejskiej do zamieszkania. Pojazdy zajmują przestrzeń publiczną co utrudnia przekształcenia miejskich placów i ulic. Utrudnia to także poprawę warunków ruchu pieszego, rowerowego i funkcjonowania komunikacji miejskiej. Stopniowo miasto będzie dążyło do zmiany sposobu parkowania i zastąpienia parkowania na chodnikach parkowaniem na pasach postojowych i w zatokach a także na parkingach wydzielonych. Parkingi podziemne będą elementem tych zmian, usytuowanie ich w miejscach największego deficytu pozwoli na zwiększenie liczby miejsc parkingowych dla mieszkańców i na uwolnienie przestrzeni miejskiej przeznaczenie jej na inne cele, m.in. związane z ruchem pieszym i rowerowym oraz rozwojem społecznych i kulturowych funkcji ulic. Dostępność miejsc będzie można sprawdzić w Systemie Zarządzania Parkowaniem np. za pomocą aplikacji na smartfony. System będzie zbierać informacje o wolnych miejscach w SPPN ale także na wydzielonych innych parkingach miejskich, np. parkingach Zarządu Terenów Publicznych. Ułatwi to znalezienie miejsca do parkowania a tym samym zmniejszy liczbę aut krążących po mieście w poszukiwaniu miejsca – według szacunków ZDM ok. 30 proc. ruchu w centrum generują kierowcy szukający miejsc postojowych.