Pierwszy w Polsce dom dla pszczół powstał na warszawskim Jazdowie
Z okazji Światowego Dnia Pszczół Virgin Mobile, we współpracy z inicjatywą „Miejskie Pszczoły“, wybudowało pierwszy w Polsce szklany dom dla tych pożytecznych owadów.
Instalację, znajdującą się w jednym z fińskich domków przy ul. Jazdów 3/8 w Warszawie, może odwiedzić każdy, kto chciałby przyjrzeć się życiu około 50 tysięcy pszczół w ulu. Głównym celem inicjatywy jest zwrócenie uwagi na znaczenie pszczół w ekosystemie.
Miodowe SOS
Populacja pszczół z roku na rok drastycznie maleje. Sytuacja owadów jest tak poważna, że w 2006 roku proces ten oficjalnie nazwano zespołem masowego ginięcia pszczoły miodnej (ang. Colony Collapse Disorder). Konsekwencjami tego zjawiska są ogromne straty ekonomiczne w produkcji roślin oleistych, owoców i warzyw. Ponadto, ponieważ pszczoły zapylają kwiaty wielu roślin, ich coraz mniejsza liczba wpływa negatywnie na środowisko.
W szklanym ulu
Właśnie dlatego Virgin Mobile postanowiło działać na rzecz ratowania pszczół. By zwiększyć społeczną świadomość na temat owadów zapylających oraz nagłośnić zagrożenie, największy wirtualny operator we współpracy z aktywistami z „Miejskich Pszczół“ zbudował specjalny domek, w którym zamieszkał rój. Przeszklona konstrukcja stanowi bezpieczne schronienie dla pszczelej rodziny i gwarantuje im dogodne warunki do rozwoju. Z drugiej strony pozwala w bliski i bezpieczny sposób przyjrzeć się owadziej pracy. Instalacja mieści się przy ulicy Jazdów 3/8 w Warszawie, w domku „Miejskich Pszczół“. Na fanpage’u Miejskie Pszczoły wskażemy dokładne informacje związane z możliwością bezpośredniego obejrzenia pszczelej rodziny w pracy.
Na miejscu, poza obserwowaniem pracy pszczół, można także obejrzeć pracę nagrodzoną w konkursie organizowanym przez Virgin Mobile. Scenariusz konkursu zaproponowany przez laureatkę zilustrował polski rysownik WhyDuck.
Virgin Mobile dla ekologii
Pszczeli domek to kolejne działanie Virgin Mobile Polska wpisujące się w globalną akcję Net Zero, której ideą jest redukowanie negatywnego wpływu człowieka na środowisko oraz świadome i odpowiedzialne, codzienne funkcjonowanie zarówno przedsiębiorstw, jak i każdego z nas poprzez wprowadzanie ekologicznych rozwiązań w firmach oraz gospodarstwach domowych. Ekorozwój jest ważnym aspektem globalnych aktywności podejmowanych przez marki z parasola Virgin Group, a dla podniesienia świadomości niezbędne są działania zarówno w makro, jak i mikroskali. W czerwcu 2015 roku w Londynie odbyły się warsztaty Net Zero by 2030, w których wzięli udział reprezentanci fundacji Virgin Unite i Virgin Group — wśród nich Sir Richard Branson oraz Prezes Zarządu Virgin Mobile Polska — Grażyna Piotrowska-Oliwa.