Ratusz zdecydował. Mostu Krasińskiego nie będzie
W Urzędzie Miasta zapadła ostateczna decyzja – nie będzie mostu, który miał łączyć Targówek z Żoliborzem.
Stołeczny ratusz umorzył procedurę wydania zezwolenia na realizację budowy mostu Krasińskiego. - Priorytetem jest poprawa funkcjonowania transportu publicznego – mówiła Renata Kaznowska, zastępca Prezydenta m.st. Warszawy. – Dlatego planujemy uruchomienie końcowego bemowskiego odcinka równocześnie z dwustacyjnym odcinkiem na Bemowie i fragmentem kończącym metro na północy na Bródnie.
Fundusze przewidziane na budowę mostu Krasińskiego zostały dodane do budżetu na rozbudowę centralnego odcinka metra.Przesunięcia budżetowe i zmiany w harmonogramach inwestycji dotyczą także przebudowy ul. Marynarskiej czy budowy tunelu pod torami kolejowymi w Wawrze. Budowa trasy Krasińskiej, która byłaby przedłużeniem ulicy Krasińskiego na Żoliborzu i przechodziłaby na Targówku w ulicę Matki Teresy z Kalkuty, również została odroczona. Przeciwko tej inwestycji mieszkańcy Żoliborza protestowali już od dawna. Walczą o udostępnienie przeprawy tylko dla tramwajów, rowerzystów i pieszych, z pominięciem samochodów. Jak mówią mieszkańcy, zwiększony ruch samochodowy na Żoliborzu byłby dla nich męczący i wpływałby destrukcyjne na stare kamienice i wiekowe drogi. Ratusz natomiast chce poprzez most Krasińskiego odciążyć prawobrzeżną część Warszawy.
Budowa trasy łączącej Żoliborz z Targówkiem została przesunięta na 2025 rok.