Reforma edukacji na Ochocie – wstępne założenia
Podczas ostatniej sesji Rady Dzielnicy Ochota burmistrz Katarzyna Łęgiewicz przedstawiła radnym oraz licznie przybyłym przedstawicielom środowiska oświatowego, wstępne założenia przebiegu reformy systemu edukacji na Ochocie.
Wstępne z uwagi na fakt, że nie ma jeszcze ustawy, czy aktów wykonawczych, a zatem można opierać się jedynie na dostępnych informacjach. Niemniej, mając świadomość, jak niewiele czasu będzie miała dzielnica na wdrożenie reformy, Zarząd dzielnicy przeprowadził już spotkania i konsultacje z nauczycielami i rodzicami ochockich gimnazjów, których reforma w pierwszej kolejności będzie dotyczyła. Rozmowy będą trwały nadal, ponieważ zakładane zmiany obejmą oczywiście także szkoły podstawowe i ponadpodstawowe, a w konsekwencji również przedszkola.
Burmistrz Katarzyna Łęgiewicz zapewniła, że Zarząd Dzielnicy czuje się odpowiedzialny za los nauczycieli pracujących na Ochocie i dołoży starań, by jak najwięcej osób znalazło dalsze zatrudnienie. Gimnazja zostaną włączone do istniejących szkół podstawowych lub liceów i techników, a następnie oddziały gimnazjalne do 2019 roku wygasną. Nie jest planowana zmiana rejonów szkół podstawowych.
Plan, oparty na obecnej wiedzy o kształcie reformy, zakłada, że powiększone o dwa roczniki szkoły podstawowe i 4-letnie licea oraz 5-letnie technika zmieszczą się w istniejącej bazie lokalowej. Stopniowo, w ciągu 2 lat siedzibę zmieni LO im. Dembowskiego, które przeniesie się do budynku zajmowanego obecnie przez Gimnazjum nr 14 przy ul. Barskiej. Zmieni się także lokalizacja Centrum Kształcenia Ustawicznego, które przeniesie się z kolei do obecnej siedziby LO im. Dembowskiego, tworząc tym samym miejsce dla kolejnych klas, które powstaną w Technikach przy ul. Szczęśliwckiej.
Kolejne ustalenia i konkretne rozwiązania będą powstawały w dzielnicy przy udziale środowiska oświatowego, a także komisji w Radzie Dzielnicy, a szkoły będą na bieżąco o nich informowane, ponieważ tempo wprowadzenia zmian powoduje nieuniknione zaniepokojenie, zarówno wśród rodziców, jak i nauczycieli. Niezwykle istotny jest w tej sytuacji dobry przepływ informacji i reagowanie na pojawiające się wątpliwości. „Zarząd dzielnicy deklaruje pełną otwartość i będzie intensywnie pracował, by zapowiadane zmiany zostały wprowadzone na Ochocie w sposób tak uporządkowany i harmonijny, jak tylko to będzie możliwe, we współpracy z gronem pedagogicznym i rodzicami” – zapewniła burmistrz Katarzyna Łęgiewicz.
Źródło: UD. Ochota