mobile

Średnica do remontu

Kolejowa podmiejska linia średnicowa idzie do krótkiego remontu. Prace rozpoczną się w piątek 6 listopada późnym wieczorem, a zakończą się w nocy z 17 na 18 listopada. W tym czasie wprowadzone zostaną zmiany w kursowaniu pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej i Kolei Mazowieckich między Dworcem Zachodnim a Wschodnim. Wprowadzone zostanie także wzajemne honorowanie biletów. 

TAGI
Średnica do remontu

Prace prowadzone będą w tunelu średnicowym – dla pociągów podmiejskich na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia będzie dostępny w pełni jeden tor, po którym będą kursować pociągi w kierunku zachodnim. Pociągi w kierunku wschodnim będą kursowały przez Warszawę Centralną.

 

Kierunek zachodni

W trakcie prac pociągi SKM i KM jadące od strony Warszawy Wschodniej w kierunku Warszawy Zachodniej będą w większości przypadków kursować po torach podmiejskich (przez Warszawę Śródmieście). Wyjątkowo w najbliższy weekend (od 6.11 od godz. 22.00 do 9.11 do godz. 5.00) będą kursować torem nr 3 (południowym), wykorzystywanym zwyczajowo do obsługi ruchu w kierunku Warszawy Wschodniej. A zatem pasażerowie chcący w tych dniach jechać w kierunku zachodnim (na linię skierniewicką, radomską, łowicką, czy też na Lotnisko Chopina) będą musieli przejść – na przystankach Warszawa Powiśle i Warszawa Stadion – na peron nr 1, natomiast na przystanku Warszawa Śródmieście – na peron 1 lub 2.

Od godzin porannych w poniedziałek 9.11 pociągi jadące od strony Warszawy Wschodniej w kierunku Warszawy Zachodniej wrócą na swój „właściwy” tor (tor nr 4 – północny).

 

Kierunek wschodni

W całym okresie remontu pociągi SKM i KM jadące od strony Warszawy Zachodniej w kierunku Warszawy Wschodniej będą kursować po torach dalekobieżnych – przez Warszawę Centralną, z pominięciem przystanków Warszawa Ochota, Warszawa Śródmieście, Warszawa Powiśle oraz Warszawa Stadion.

Aby móc dostać się w rejon poszczególnych przystanków, które będą pomijane, należy skorzystać z oferty innych środków transportu ZTM – przede wszystkim tramwajów i autobusów obsługujących ciąg Alei Jerozolimskich.

 

Inne zmiany

W związku z pracami wiele pociągów skończy lub rozpocznie kursowanie na stacji Warszawa Zachodnia (linia skierniewicka, łowicka, radomska) lub na stacji Warszawa Wschodnia (linia otwocka, linia mińska, linia legionowska). Dla pasażerów chcących dostać się w rejon centrum Warszawy możliwe będzie skorzystanie z większości pociągów dalekobieżnych spółki PKP Intercity, z pociągów InterREGIO Przewozów Regionalnych, a także (od strony zachodniej) z pociągów WKD.

Pociągi SKM linii S1 będą kursowały (7 - 8 listopada) w relacji Warszawa Zachodnia – Pruszków, a w dniach od 9 do 17 listopada – w relacji Warszawa Śródmieście – Pruszków. Na odcinku Warszawa Śródmieście – Warszawa Zachodnia linia S1 będzie w obu kierunkach wahadłowo kursować torem południowym, obsługującym zwyczajowo ruch w kierunku Warszawy Wschodniej.

No odcinku otwockim, zamiast linii SKM S1 na tory wyjadą pociągi linii S11, które w większości przypadków będą kursowały między Warszawą Wschodnią i Warszawą Aninem lub Otwockiem. Wybrane kursy S11 będą wydłużone do Warszawy Zachodniej.

Pociągi lotniskowe Kolei Mazowieckich linii RL będą kursowały wyłącznie na trasie Warszawa Wschodnia – Modlin. W związku z tym, zmniejszy się liczba pociągów obsługujących Lotnisko Chopina oraz dojazd na Służewiec, stąd osobom dojeżdżającym do pracy np. w rejon tzw. „Mordoru” i okolic, które zazwyczaj korzystały z pociągów KM linii RL proponujemy w okresie prowadzenia prac przejazd, w miarę możliwości, innymi środkami komunikacji ZTM.

 

Honorowanie biletów

Od 6 (godz. 22.00) do 18 listopada (godz. 04.00) wszystkie rodzaje biletów ZTM będą ważne:

w pociągach KM na obszarze I i II strefy biletowej ZTM

w pociągach WKD na odcinku Warszawa Śródmieście WKD – Opacz

w pociągach PKP IC na odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Centralna – Warszawa Wschodnia – Legionowo (oprócz pociągów EIP „Pendolino”, wagonów kl. 1., sypialnych i kuszetek)

w pociągach Przewozów Regionalnych (PR) na odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Centralna – Warszawa Wschodnia

Oznacza to, że pomiędzy Warszawą Wschodnią, Centralną i Zachodnią
z odpowiednim biletem ZTM można podróżować każdym pociągiem oprócz EIP „Pendolino” i wagonów kl. 1, sypialnych/kuszetek.

Uwaga! Przewóz większego bagażu (w tym rowerów) i zwierząt
w pociągach WKD, PKP IC i PR odbywa się na zasadach określonych przez tych przewoźników (np. przewóz rowerów jest odpłatny).

W pociągach KM, WKD, PKP IC i PR pasażerowie z biletami „kartonikowymi” ZTM, które nie zostały wcześniej skasowane/aktywowane, są obowiązani do ich skasowania przez trwałe napisanie na ich odwrocie daty i godziny w formacie 24-godzinnym, czyli np. 12.11. godz. 08.15. Pasażerowie z biletami zakodowanymi na Warszawskiej Karcie Miejskiej będą musieli wcześniej aktywować kartę w punkcie sprzedaży lub w kasowniku.

W tym samym okresie wszystkie bilety z taryfy KM (do odpowiednich stacji) będą ważne:

we wszystkich pociągach SKM

w autobusach i tramwajach na następujących ciągach komunikacyjnych:

Otwock – Kołłątaja – Piłsudskiego – Patriotów – Widoczna – Płowiecka – Grochowska – Rondo Wiatraczna – Al. Waszyngtona – Rondo Waszyngtona – most Poniatowskiego – Al. Jerozolimskie – pl. Zawiszy – Al. Jerozolimskie/Grójecka – Kopińska/ - Dworzec Zachodni –
Al. Jerozolimskie – PKP WKD Al. Jerozolimskie;

Dw. Wschodni – Kijowska – Targowa – Al. Zieleniecka – Rondo Waszyngtona;

Pl. Zawiszy – Raszyńska – Żwirki i Wigury – Lotnisko Chopina.

w pociągach WKD na odcinku Warszawa Al. Jerozolimskie WKD – Warszawa Śródmieście WKD

w pociągach PKP IC (oprócz pociągów EIP „Pendolino”, wagonów 1 kl., sypialnych i kuszetek) i w pociągach Przewozów Regionalnych na odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Centralna – Warszawa Wschodnia.

 

Pasażerowie z biletami wydanymi na przejazd w relacjach z lub do stacji położonych na linii średnicowej mają możliwość „powrotu” do swojej stacji – np. pasażer z biletem ze Skierniewic do Warszawy Ochoty może przejechać do stacji Warszawa Centralna i wrócić tramwajem do przystanku Pl. Zawiszy, zlokalizowanego przy stacji Warszawa Ochota. Analogiczna możliwość istnieje przy podróży w przeciwnym kierunku.

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda