Tramwaj na Winnicę - już wkrótce!
Już niedługo mieszkańcy kolejnego osiedla na Białołęce szybciej dojadą do centrum Warszawy. Na budowie nowej trasy tramwajowej są już prawie wszystkie tory.
Za nami są już prace ziemne i roboty przygotowawcze, gotowe są fundamenty pod słupy do sieci trakcyjnej i pod te z systemem informacji dla pasażerów. Zbliża się moment, kiedy na przedłużoną trasę będą mogły wjechać pierwsze tramwaje.
Na całej trasie jest już zamontowanych 3000 metrów szyn i 29 z 58 słupów. Gotowe są też rozjazdy. Na budowie pracuje teraz około 70 osób.
Aktualnie stolica skupia się na układaniu ostatnich metrów torów, spawaniu szyn i zalewaniu ich betonem. Trwają prace nad wylewaniem asfaltu na przejazdach i przy przystankach.
Na koniec prac będzie rozwieszona sieć trakcyjna i będą ułożone odporne na suszę rozchodniki między torami. Po tych na Grochowskiej, to będą kolejne zielone tory tramwajowe w Warszawie.
Wraz z trasą tramwajową powstaje nowy odcinek ul. Światowida. Gotowe jest skrzyżowanie z ul. Dzierzgońską, zatoki autobusowe, ułożona jest już warstwa wiążąca na obydwu jezdniach. Trwają roboty brukarskie, układanie podbudowy pod drogi rowerowe oraz budowa muru oporowego przy ul. Leśnej Polanki.
Dlaczego budowa tej trasy tramwajowej jest ważna?
Wydłużona trasa tramwajowa pozwoli pasażerom w około 20 minut dojechać do stacji metra na Młocinach. Bezpośrednio do centrum – w około 40 minut. Już dziś jest to jedna z najbardziej popularnych tras tramwajowych w stolicy. W ciągu roku z przystanku końcowego na Nowodworach tramwaje odjeżdżają aż 70 tysięcy razy! A przez most im. Marii Skłodowskiej-Curie w godzinach szczytu tramwaje przejeżdżają co dwie minuty.
Terminy, koszty, przetarg
Inwestycja Zarządu Transportu Miejskiego i Tramwajów Warszawskich w sumie będzie kosztować ponad 67 mln zł. Umowę na jej wykonanie podpisano w październiku 2019 roku.
Inwestycja jest współfinansowana ze środków UE.
Planujemy, że pierwsze tramwaje będą mogły wjechać na trasę w połowie przyszłego roku.
Źródło: UM Warszawa