Tramwaj na Zieloną Białołękę rzutem na taśmę
Tramwaje Warszawskie ogłosiły dziś przetarg na zaprojektowanie trasy tramwajowej na wschodnią część Białołęki. Wg informacji przekazanych przez stołeczny ratusz budowa powinna rozpocząć się do 2028 r. Oferty w przetargu przyjmowane są do końca kwietnia.
Długo zapowiadana trasa na Zieloną Białołękę ma szansę w końcu wyjść tylko ze strefy obietnic. Dziś Tramwaje Warszawskie ogłosiły przetarg na jej zaprojektowanie. Wg założeń trasa ma mieć 6,5 km długości. - Rozpocznie się na Targówku przy skrzyżowaniu ulic Matki Teresy z Kalkuty i Rembielińskiej. Dalej będzie prowadzić w ciągu ulic: św. Wincentego i Głębockiej. Następnie kilometrową estakadą przejdzie nad trasą S8 i rondem Małej Brzozy. Ostatni odcinek będzie biegł w rezerwie terenowej aż do Szkoły Podstawowej nr 112 przy ulicy Zaułek, gdzie znajdzie się pętla autobusowo-tramwajowa. Taki przebieg pozwoli na połączenie Zielonej Białołęki ze stacją metra Kondratowicza – wyjaśniają przedstawiciele Tramwajów Warszawskich.
Założenia są takie, aby kursowały, co 2-3 minuty, zaś czas przewidywanego przejazdu z pętli przy ul. Zaułek do stacji metra przy Kondratowicza wyniesie około 15 minut, a do Dworca Wileńskiego około 30 minut.
- W trakcie tych 42 miesięcy wykonane zostanie nie tylko opracowanie dokumentacji projektowej – to również czas na wszystkie formalności administracyjne związane z wydaniem decyzji, zatwierdzeń, opinii i pozwoleń. Najwięcej czasu może zabrać przeprowadzanie procedury ponownej oceny oddziaływania inwestycji na środowisko. Realizacja robót budowlanych, po odebraniu dokumentacji projektowej i pozyskaniu niezbędnych decyzji administracyjnych, zaplanowana jest na lata 2028-2030 – przekazały Tramwaje Warszawskie.
Wciąż trwają prace nad zapewnieniem finansowania budowy.
fot. UMW