Trasa Mostu Marii Skłodowskiej-Curie – przetarg na koncepcję
Ogłoszono przetarg na koncepcję programową z uzyskaniem decyzji środowiskowej dla budowy Trasy Mostu Marii Skłodowskiej-Curie. Opracowanie ma dotyczyć odcinka od ul. Kasprowicza do drogi ekspresowej S7 (węzeł Janickiego).
Koncepcja ma być wykonana w co najmniej czterech wariantach.
Wariant 1 – droga główna ruchu przyspieszonego (GP). Zakłada zaprojektowanie bezkolizyjnych jezdni głównych z dwoma pasami ruchu każda, z torowiskiem w pasie dzielącym ul. Nocznickiego, oraz jezdni lokalnych w poziomie terenu ze skrzyżowaniami z ul. Kasprowicza, wyjazdem z pętli Młociny, Wólczyńską, Arkuszową, Rokokową.
Wariant 2 – przewiduje parametry techniczne jak dla drogi głównej (G) z możliwością zastosowania wyższych parametrów. Zakłada poprowadzenie jezdni głównych na estakadach co najmniej nad skrzyżowaniami z ul. Kasprowicza i wyjazdem z pętli Młociny, a ponadto skrzyżowania w poziomie terenu z ul. Wólczyńską i Arkuszową oraz w miejscach niezbędnych do obsługi przyległych terenów. Wariant 2 dopuszcza możliwość zaprojektowania dodatkowych odcinków na estakadach lub w tunelu, jeżeli będzie to uzasadnione wynikami prognoz ruchu. Wskazane jest zminimalizowanie kolizji jezdni głównych z torowiskiem tramwajowym.
Wariant 3 – zakłada parametry projektowe jak dla klasy drogi głównej (G) z dwoma jezdniami głównymi po dwa pasy ruchu każda w poziomie terenu oraz jezdnie serwisowe do obsługi przyległego terenu. Wariant przewiduje skrzyżowania z ul. Kasprowicza, wyjazdem z pętli Młociny, Wólczyńską, Arkuszową, Rokokową oraz torowisko tramwajowe w pasie dzielącym ul. Nocznickiego.
We wszystkich wariantach zaprojektowane zostaną obustronne ciągi piesze i drogi dla rowerów oraz zieleń (minimum jeden rząd drzew po każdej stronie drogi).
Realizacja tego odcinka drogi umożliwi połączenie pomiędzy drogami ekspresowymi S8 i S7 oraz usprawni wyjazd z miasta w kierunku Gdańska.
fot.materiał prasowy