mobile

Wakacje bez kolei na podmiejskiej linii średnicowej

Mieszkańców Warszawy podróżujących Kolejami Mazowieckimi oraz Szybką Koleją Miejską czekają w najbliższych tygodniach kolejne utrudnienia związane z przebudową centralnego odcinka linii średnicowej, a także dalszą rozbudową Dworca Warszawa Zachodnia.

Marcin Kalicki
Wakacje bez kolei na podmiejskiej linii średnicowej

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zaplanowały na okres wakacyjny przebudowę torów podmiejskich. Planowane prace wiążą się ze zmianami kursów pociągów. Do września pociągi aglomeracyjne nie zatrzymają się na trzech stacjach: Ochota, Śródmieście i Powiśle.

– Na stacji Warszawa Zachodnia wykonawca przebudowuje perony 3, 4 i 5. Budowane jest zadaszenie i szerszy tunel dla pieszych łączący stację z Wolą i Ochotą. Kolejny ważny etap inwestycji przewidziany jest od 25 czerwca do 2 września. Wykonawca rozpocznie przebudowę dwóch torów podmiejskich od strony wschodniej stacji wraz z rozjazdami. Od września pociągi wrócą na dwa nowe tory podmiejskie – informują przedstawiciele PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

W związku z prowadzonymi pracami podróżnych czekają w wakacje duże utrudnienia. Jak ostatecznie będą kursowały pociągi i ile będzie zmian PKP poinformuje na początku czerwca. – Roboty realizowane między 25 czerwca a 2 września wymagają zmian w organizacji ruchu w Warszawskim Węźle Kolejowym. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z przewoźnikami przygotowują rozkład jazdy, który będzie obowiązywał od 11 czerwca i który uwzględni szerszy zakres prac na Warszawie Zachodniej. Planowane jest wstrzymanie ruchu pociągów na podmiejskiej linii średnicowej w okresie wakacyjnym. PLK SA przekazały do przewoźników projekt rozkładu jazdy obowiązującego od połowy czerwca, w którym przewidziano między innymi, że część pociągów od strony wschodniej będzie dojeżdżało do przystanku Warszawa Stadion, a część będzie przejeżdżało linią dalekobieżną. Szczegóły są opracowywane z przewoźnikami – informują kolejarze.

Łączny koszt projektu „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia” to ok. 2 mld zł netto.

PKP prowadzi także jedno z największych przedsięwzięć kolejowych w kraju na Dworcu Zachodnim. – Warszawa Zachodnia zmienia się i zapewni większą dostępność oraz oczekiwany komfort podróży. Wszystkie perony będą zadaszone. Ruchome schody, windy, system dynamicznej informacji oraz szerokie przejścia ułatwią dostęp do pociągów. Łatwiejsze będzie łączenie podróży koleją z komunikacją miejską. Bezpieczne zarządzanie ruchem kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe. Sprawniejsze będą przejazdy aglomeracyjne i dalekobieżne. Kompleksowo przebudowywane są obiekty inżynieryjne, kilometry instalacji, tory, rozjazdy i sieć trakcyjna – przekonują reprezentanci spółki kolejowej.

Marcin Kalicki

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda