Warszawa kupuje 80 autobusów elektrycznych
Miejskie Zakłady Autobusowe zawarły nowe umowy na zakup 80 elektrycznych autobusów od dwóch różnych producentów. Pierwszy z nich to chiński producent, Busnex, który dostarczy Warszawie 30 kolejnych yutongów, pojazdów dwunastometrowych. Drugim producentem jest firma Solaris Bus & Coach, która dostarczy 50 autobusów przegubowych. Warszawski przewoźnik deklaruje, iż już wkrótce jedna trzecia taboru będzie elektryczna.

Jak informuje MZA każdy z zakupionych autobusów przegubowych marki Solaris będzie wyposażony w baterie typu Solaris High Energy, które pozwolą na przejazd setek kilometrów bez potrzeby ciągłego ładowania. Będą one ładowane przez zwykłe gniazdo ,, plug- in''. Dzięki innemu rozmieszczeniu elementów napędu udało się zrezygnować z tzw. wieży silnika, co dało więcej miejsca dla pasażerów. Ponadto, dzięki zwolnionej przestrzeni na dachu udało się tam zamontować wszystkie baterie.
Dwunastometrowe autobusy marki Yutong będą również ładowane przez gniazda plug- in i dzięki temu będą mogły przejechać bez ładowania dystans wynoszący 400 kilometrów. Wszystkie pojazdy zostaną wyposażone zgodnie z wysokimi standardami Warszawskiego Transportu Publicznego – będą miały niską podłogę, wydajną klimatyzację, monitoring wizyjny, elektroniczne informacje wewnątrz i na zewnątrz oraz pełne udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, w tym niewidomych i niedowidzących. Dodatkowo pasażerowie korzystający z telefonów będą mogli ładować je dzięki wbudowanym portom USB.
Jesienią Miejskie Zakłady Autobusowe podpisały umowy na zakup łącznie 169 autobusów elektrycznych, w tym 79 pojazdów od firmy Solaris Bus & Coach o wartości ponad 316 milionów złotych. Dzięki zapisanym w kontraktach opcjom liczba zamówionych autobusów może wzrosnąć nawet do 248. Jeśli wszystkie zostaną dostarczone, warszawska flota zeroemisyjna będzie liczyć niemal pięćset pojazdów.