mobile
REKLAMA

Nowoczesna zajezdnia tramwajowa

Stolica ogłosiła przetarg na budowę nowej zajezdni tramwajowej na Annopolu. Będzie to najnowocześniejszy tego typu obiekt w Polsce. Zajezdnia zostanie wyposażona między innymi w inteligentny system do zarządzania serwisowaniem tramwajów.

inf. prasowa
Nowoczesna zajezdnia tramwajowa

Nowa zajezdnia na Annopolu zajmie powierzchnię niemal 12 hektarów. W sumie będzie mogła pomieścić ponad 150 niskopodłogowych tramwajów. Znajdą się tu stanowiska obsługi technicznej, lakiernia, myjnie czy tokarka podtorowa – urządzenie służące do szlifowania kół w tramwajach.

 

Długość wszystkich torów w zajezdni, po których będą się poruszać serwisowane tramwaje przekroczy 14 km.

 

Nowoczesne rozwiązania

Zajezdnia na Annopolu będzie wyposażona w system informatyczny, który zautomatyzuje wiele czynności wykonywanych dotychczas przez pracowników. System zidentyfikuje każdy tramwaj wjeżdżający i wyjeżdżający z zajezdni i sprawdzi, na którym torze się on znajduje. Sterowanie zwrotnicami i semaforami będzie odbywało się automatycznie bez udziału motorniczych.

Do systemu podłączona będzie także myjnia i stanowiska diagnostyczne. Całość będzie obsługiwana przy pomocy tabletów i smartfonów, za pomocą których pracownicy będą przekazywali dane do centralnego systemu.

 

Oszczędność czasu i pieniędzy

Automatyka w zajezdni pozwoli oszczędzić czas pracowników. Dla przykładu - ręczne przekładanie zwrotnic w zajezdni tej wielkości zajmuje każdego dnia blisko 7 godzin. Szacowane oszczędności wynikające z zautomatyzowania zajezdni w ciągu 10 lat wyniosą około 10 mln złotych. Są one zbliżone do kosztu zakupu i instalacji całego systemu.

 

Więcej informacji o systemie zarządzania zajezdnią

 

Ekologiczne zasilanie

Zajezdnia Annopol jako pierwsza w Polsce zasilana będzie w tak dużym stopniu z przyjaznych środowisku, odnawialnych źródeł energii. Będą to m.in. pompy ciepła i ogniwa słoneczne. Dodatkowo zaplanowano magazynowanie wody w zbiornikach i wykorzystywanie jej do mycia placów, pojazdów, spłukiwania toalet i podlewania terenów zielonych.

 

Koszty i terminy

Budowa od momentu podpisania umowy będzie trwała 26 miesięcy. Planowany budżet inwestycji to ponad 300 mln zł. Pierwsze prace związane z porządkowaniem terenu i przygotowaniem budowy zaczną się jeszcze w styczniu.

 

 

 

 

Źródło: UM Warszawa

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda