Targówek się zmienia
Niedawno stołeczny ratusz podpisał umowę na modernizację „Obwodnicy Targówka”, czyli przebudowę ulic: Ossowskiego, Handlowej i Myszkowskiej. Planowane zmiany w tej części dzielnicy Targówek mają kosztować blisko 24 mln złotych.
Nowe płyty chodnikowe, mała architektura i mnóstwo zieleni. Tak w telegraficznym skrócie będzie zmieniać się oblicze dzielnicy Targówek w rejonie ulic: Ossowskiego, Handlowej i Myszkowskiej. Nie zapomniano również o miłośnikach rowerowego stylu życia i biegania. Z myślą właśnie o nich powstanie trzy kilometrowa ścieżka rowerowa, a także pierwsza po prawej stronie Wisły ścieżka biegowa z nieutwardzoną powierzchnią. Uroku dodadzą też nowe latarnie z ponad 400 oprawami oświetleniowymi typu LED, które rozświetlą jezdnie i chodniki. Pojawią się ławki i stojaki rowerowe.
Enklawę zieleni tworzyć będą klony, jesiony, brzozy i graby oraz krzewy róż, forsycji, tawuły, pięciorników i wielu innych gatunków. Przybędzie łącznie 211 nowych drzew i 28 tysięcy zieleni niskiej.
Zarząd Dróg Miejskich zapowiadane również zmiany w organizacji ruchu. Projekt przebudowy „obwodnicy” Targówka ma na celu poprawienie bezpieczeństwa zarówno pieszych, jak i kierowców. Dotychczasowe skrzyżowania ulicy Handlowej z Gorzykowską, Pratulińską i Kołową zostaną zamienione na ronda. Z kolei na jezdni będzie tylko po jednym pasie ruchu w każdym kierunku, a na pozostałej powierzchni pojawi się około 140 miejsc postojowych.
Wiadomo już, że drogowcy wyznaczą nowe przejścia dla pieszych z wyspą azylu przez ulicę Handlową (między ulicami Lusińską a Kołową, przy ulicach Lusińskiej, Mokrej i Szczepanika) i przez ulicę Myszkowską (przy ulicy Hodowlanej).
Warto przy okazji podkreślić, że projekt zmian na trzech wspomnianych głównych ulicach Targówka mieszkaniowego, jest wspólną inicjatywą Zarządu Dróg Miejskich, mieszkańców i radnych dzielnicy Targówek, mającą na celu rewitalizację przestrzeni publicznej w obszarze bliskiego sąsiedztwa budowanych stacji II linii metra. A modernizacja „obwodnicy” Targówka doskonale wpisuje się w kompleksową przemianę okolicy.
– To nie jest slogan - metro zmienia stolicę i zmieni Targówek. Ta część dzielnicy zyska nowe oblicze i jestem przekonana, że mieszkańcy je pokochają – mówi Renata Kaznowska, zastępca Prezydenta m.st. Warszawy. I zapowiada, że ulica Ossowskiego ponownie będzie przejezdna już w lipcu tego roku.
Inwestycję realizować będzie wybrana w przetargu firma IDS-BUD, która ma na nią czas do połowy listopada. Zgodnie więc z harmonogramem roboty przy przebudowie ulic Ossowskiego, Handlowej, Barkocińskiej i Myszkowskiej, a także na ulicy Trockiej, powinny zakończyć się jeszcze przed jesiennymi wyborami samorządowymi.
Anna Tomasik / Foto: Skrzyżowanie ulic Malborskiej i Kondratowicza http://spolecznosc.targowek.waw.pl/page/index.php?str=195&offset=24