Zaawansowanie prac na stacjach nowego metra
Podczas, gdy na powierzchni odcinka wschodnio-północnego wyrastają konstrukcje wyjść z metra, na samych stacjach rozpoczęły się prace wykończeniowe – kładzione są instalacje, kamienne płyty peronów, wykonywane są przyłącza wodno-kanalizacyjne i energetyczne.
Na stacjach i w tunelach wykonano już ponad 60% prac torowych. To ważny element całej budowy, gdyż w tunelach nowego odcinka, na kilka miesięcy przed jego oddaniem, muszą się rozpocząć jazdy testowe pociągów. Maszyniści uczą się wówczas nowej trasy, sprawdzana jest także poprawność działania urządzeń liniowych. Na samych stacjach na ukończeniu są prace murarskie, a od kilku tygodni trwają intensywne prace tynkarskie i wykończeniowe. W wielu pomieszczeniach widać już konstrukcje podłogi technicznej.
Kamienne posadzki
Na ukończeniu są prace związane z układaniem kamiennych posadzek na peronach, co częściowo mogli już obserwować uczestnicy dnia otwartego, który miał miejsce w połowie czerwca. Jednak nawet nasi goście nie mieli okazji, by zobaczyć montowane właśnie instalacje sanitarne, przeciwpożarowe, czy trasy kablowe pod peronami. Wszystkie wymienione prace są już zaawansowane na poziomie 50 procent lub więcej.
Prace naziemne
Choć intensywne roboty wykończeniowe nie są dostępne dla oczu postronnych, to sąsiadujący z budową mieszkańcy mogą już zobaczyć konstrukcje wejść do metra i szybów windowych. Na stacji Trocka, praktycznie na całej powierzchni wykopu pod budowę stacji, ponownie została wysypana ziemia przykrywając strop stacji. Na stacji Targówek jeszcze w wakacje zostanie odtworzona i udrożniona jezdnia ul. Ossowskiego
fot. materiały prasowe wykonawcy, Metro Warszawskie