Czterech chętnych na budowę zajezdni Annopol
Tramwaje Warszawskie otworzyły oferty na projekt i wykonanie nowej zajezdni Annopol. Ma ona pomieścić ponad 150 tramwajów. Okazuje się, że koszty budowy mogą być dużo wyższe, niż planowano. Najtańsze z nadesłanych ofert przewyższają zaplanowany budżet (ok. 400 mln zł) niemal dwukrotnie.
Ogłoszonego pod koniec zeszłego roku zamówienie miało wyłonić projektanta i wykonawcę zajezdni tramwajowej Annopol. Przeznaczono pod tę inwestycję obszar ok. 11,76 ha. Ma być to miesjce stacjonowania nawet 150 tramwajów jednocześnie. W kompleksie mają się znajdować budynki zaplecza technicznego, technologicznego i administracyjnego, a także stanowiska specjalistyczne, diagnostyczne i naprawcze. Ma również zostać wybudowana droga dojazdowa do zajezdni i awaryjna droga pożarowa. W związku z tak dużą inwestycją przebudowany ma być cały układ drogowy wokół terenu planowanej zajezdni.
Do Tramwajów Warszawskich nadesłano cztery oferty. Firma Gulermak proponuje 805,4 mln zł brutto, konsorcjum pod przewodnictwem firmy ZUE – 808,3 mln zł brutto, konsorcjum firm Trakcja, Polimex Mostostal, Polimex Infrastruktura – 1,236 mld zł brutto, a Budimex Budownictwo – 1,344 mld zł brutto. Tymczasem budżet przewidziany na inwestycję to zaledwie 406,4 mln zł brutto, w tym 398,3 mln zł na zamówienie podstawowe.
Jak informuje serwis transport-publiczny.pl, w postępowaniu przewidziano aukcję elektroniczną w kryterium ceny, co powinno obniżyć ostateczny koszt inwestycji. O wyborze zdecydują cena (60%), doświadczenie personelu generalnego wykonawcy (34%) oraz symulacja budowy w Modelu BIM 4D (6%). Prace mają zostać wykonane w ciągu 6 miesięcy.
Fot. Tramwaje Warszawskie