Dwoma torami po moście Gdańskim
Pociągi od soboty jeżdżą już na dwóch torach kolejowego Mostu Gdańskiego. Zakończono prace przy nowej kolejowej przeprawie, która ułatwi komunikację w stolicy. Inwestycja została zrealizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. za ponad 75 mln zł ze środków budżetowych.
Sprawniejsze przejazdy pociągów pasażerskich, możliwość lepszej oferty podróży w Warszawie i regionie oraz poprawa warunków przewozu towarów - to efekty modernizacji kolejowego Mostu Gdańskiego. Z przeprawy nad Wisłą korzystają pociągi pasażerskie oraz pociągi towarowe. Most jest ważnym ogniwem linii obwodowej, która łączy stacje Warszawa Zachodnia, Warszawa Gdańska i Warszawa Praga.
Nowa konstrukcja jest bardziej wytrzymała i dostosowana do wyższych prędkości, co od dzisiejszego popołudnia ułatwia organizację komunikacji kolejowej w stolicy oraz w aglomeracji. Przeprawa ma dziewięć nowych stalowych przęseł. Otwarcie mostu poprzedziły próby obciążeniowe i próby dynamiczne konstrukcji, które potwierdziły, że Most Gdański jest przystosowany do bezpiecznego przejazdu ciężkich składów.
Prace na półkilometrowym kolejowym Moście Gdańskim pomiędzy stacją Warszawą Gdańską a przystankiem Warszawa ZOO objęły nie tylko wymianę przęseł. Wzmocniono także podpory. Nowy tor i sieć trakcyjna zapewnią sprawniejsze przejazdy pociągów po moście.
Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. dostosowała obiekt do prędkości 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 100 km/h dla pociągów towarowych. Wraz z otwarciem mostu zwiększy się przepustowość linii.
Źródło: Biuro prasowy PKP PLK