Kolejarze projektują nowy wyjazd w kierunku Wołomina
Zawarty w kolejowym „Master Planie” dla Warszawy projekt ma poprawić ruch kolejowy na trasie do Zielonki, Wołomina, Tłuszcza.
Jak podaje Gazeta Wyborcza, nowa linia rozpoczynałaby się na stacji Warszawa Wschodnia i biegła w kierunku północno-wschodnim. Po przecięciu torów linii obwodowej oraz ulicy Zabranieckiej, poprowadzona zostałaby w miejscu obecnie rzadko używanego łącznika między dworcem Wileńskim a Rembertowem, przecięłaby ulicę Księcia Ziemowita, następnie skręciłaby ponownie na północny-wschód i - na tyłach kościoła Zmartwychwstania Pańskiego - połączyłaby się z linią w kierunku Wołomina.
Zarządca infrastruktury kolejowej – PKP Polskie Linie Kolejowe – przewiduje zwiększenie liczby torów z dwóch do czterech między stacjami Zacisze-Wilno i Zielonka, aby skierować nową trasą pociągi z Białegostoku. Dzięki tej inwestycji, skróci się czas przejazdu do centrum Warszawy – składy nie będą jeździć naokoło, przez Rembertów.
Dodatkowo, kolejarze chcą również zbudować drugą parę torów między stacjami Wołomin Słoneczna i Tłuszcz – pozwoli to na zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów podmiejskich na tej trasie.
Poza planem budowy nowej linii, w „Master Planie” znalazł się również projekt przebudowy linii średnicowej i budowa dwóch nowych stacji – Warszawa De Gaulle'a i Warszawa Solec – dzięki czemu częstotliwość kursowania pociągów między dworcami Wschodnim i Zachodnim podniesiona zostanie do 2,5 minuty.