Nie będzie buspasa w al. Prymasa Tysiąclecia
Przeprowadzona analiza nie wykazała, aby buspas w alei, wytyczony kierunku południowym, miał być efektywny dla komunikacji miejskiej
Na początku tygodnia warszawski ratusz ogłosił, że w mieście ma powstać jeszcze 38 km buspasów; od poniedziałku natomiast funkcjonuje buspas na Bitwy Warszawskiej 1920 r. Dwa lata temu, Zarząd Transportu Miejskiego zapowiedział przeprowadzenie analiz strat czasowych autobusów i natężenia ruchu na naturalnej kontynuacji ulicy, alei Prymasa Tysiąclecia, które zadecydowałyby o wytyczeniu pasa dla komunikacji miejskiej i taksówek - te zakończyły się w ostatnich dniach, i nie oznaczają dobrych wieści dla pasażerów komunikacji podróżujących tym ciągiem komunikacyjnym.
Jak powiedział portalowi TuStolica przedstawiciel ratusza Konrad Klimczak, buspas w alei Prymasa Tysiąclecia byłby nieefektywny. Oznacza to, że nawet po wytyczeniu buspasa od Górczewskiej do ronda Zesłańców Syberyjskich (tj. tylko w kierunku południowym) komunikacja miejska nie mogłaby zwiększyć swoją punktualność i wydajność w tej części Warszawy, jednak konkretne szczegóły nie są znane - być może jest to spowodowane tym, że autobusy skręcające w aleje Jerozolimskie w kierunku wschodnim zmuszone byłyby do oczekiwania na buspasie w celu zajęcia swojego pasa do skrętu.