mobile
REKLAMA

Paraliż komunikacyjny na Odolanach. Czy buspas rozwiąże problemy?

Kolejna reorganizacja ruchu uprzykrza życie mieszkańcom podróżującym wzdłuż ul. Kasprzaka. Wszystko to w związku z rozpoczęciem kolejnego etapu budowy tramwaju wzdłuż tej arterii.

Marcin Kalicki
Paraliż komunikacyjny na Odolanach. Czy buspas rozwiąże problemy?

Zmiany wprowadzone zostały na odcinku od ul. Sowińskiego do ul. Bema. Zamknięta została również ul. Wolska w kierunku centrum. – Podczas tego etapu prowadzone będą dalsze prace konstrukcyjne przy przejściu podziemnym w rejonie skrzyżowania z ul. Redutową oraz przebudowa sieci wodno-kanalizacyjnej, elektroenergetycznej i teletechnicznej. Dalej w rejonie ul. Wolskiej tramwajarze budują nowy wiadukt, będą wstawiali mury oporowe i wykonywali konstrukcję torowiska. W rejonie parku kontynuowana trwa przebudowa sieci gazowej i budowa chodników. Jednocześnie w pasie rozdziału ul. Kasprzaka wykonywane jest nowe torowisko – przekonują przedstawiciele Urzędu Dzielnicy Wola.

Na Redutowej i w okolicy

Od października zamknięty został pas dzielący jezdnie ul. Wolskiej oraz dwa pasy ruchu w kierunku centrum na odcinku od ul. Goleszowskiej do ul. Ordona. Ruch w kierunku Bemowa poprowadzony jest jak dotychczas dwoma, a po połączeniu ul. Kasprzaka z ul. Wolską trzema pasami. Z ul. Redutowej dostępne są po jednym pasie do skrętu w lewo lub w prawo w ul. Kasprzaka. Na wysokości ul. Redutowej wyznaczone zostało tymczasowe przejście dla pieszych. 

Ordona i Elekcyjna

Pomiędzy ul. Wolską i ul. Kasprzaka w ul. Ordona wprowadzone zostały dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Z jednego można skręcać w lewo, z drugiego jechać prosto oraz skręcić w prawo. – Wytyczony został pas do skrętu w lewo z ul. Kasprzaka w ul. Ordona w kierunku Wolskiej oraz z ul. Wolskiej w Elekcyjną – mówią urzędnicy.

Problematyczna ulica Kasprzaka

Nowa organizacja ruchu nie mogła ominąć również ul. Kasprzaka. – Pomiędzy ul. Ordona i Bema wygrodzony został pas dzielący jezdnie oraz lewe pasy obu jezdni ul. Kasprzaka. Na rondzie Tybetu kierowcy z ul. Kasprzaka mogą skręcić w lewo lub w prawo w al. Prymasa Tysiąclecia lub pojechać prosto z obu kierunków. Za rondem dostępne są po dwa pasy ul. Kasprzaka. Jadący od strony centrum mogą skręcić w ul. Bema w lewo lub prawo z osobnych pasów. Na tej jezdni liczba pasów została zmniejszona z czterech do trzech. Trzeci pas służy do jazdy prosto w stronę al. Prymasa Tysiąclecia. Poruszający się od strony Bemowa mogą skręcić w Bema wyłącznie w prawo – przypominają pracownicy wolskiego Ratusza. Organizacja ruchu w tej formie obowiązywała będzie do końca 2022 roku.

Buspas niezbędny?

Budowa tramwaju na ul. Kasprzaka weszła w decydującą fazę. Duże utrudnienia komunikacyjne dają się we znaki mieszkańcom dzielnicy. Przyjęte przez Zarząd Transportu Miejskiego rozwiązania okazały się niewystarczające. Wolanie narzekają na olbrzymie korki i długie przejazdy nawet komunikacją miejską. Władze Woli chcą, aby na ul. Kasprzaka powstał buspas. – Za przykład może posłużyć pomysł z ulicy Górczewskiej, gdzie autobusy przejeżdżały przez plac budowy metra - mówi Krzysztof Strzałkowski, burmistrz Woli.

Trzy miesiące paraliżu komunikacyjnego to jak mówią stołeczni rajcy o wiele za długo. – Żeby zapobiec takiej sytuacji w przyszłości, zaproponowaliśmy powołanie specjalnego zespołu szybkiego reagowania, który mógłby w takich sytuacjach przyspieszyć podejmowanie decyzji - mówi warszawski radny Mariusz Budziszewski. Aby zachęcić mieszkańców do pozostawienia aut w domach i podróżowania komunikacją miejską, przegubowce muszą poruszać się sprawnie, a nie stać w korku. Tylko wtedy jesteśmy w stanie, zapewnić przepustowość ulic podczas takich remontów - dodaje.

Ogromna inwestycja

W ramach inwestycji powstanie około 2,3 km nowych torów między ulicami Wolską i Skierniewicką. Zostanie zmodernizowane także blisko 1,2 km istniejącego torowiska w ciągu ulic Wolskiej i Kasprzaka. Powstaną trzy nowe przystanki: przy ul. Płockiej, przy przystanku kolejowym Warszawa Wola oraz przy ul. Ordona.

Realizacja inwestycji ma zakończyć się w połowie 2023 roku. Pozwoli ona w szybki sposób przedostać się mieszkańcom Odolan do stacji metra Rondo Daszyńskiego, ale również dalej do centrum Warszawy.

fot.UM

Marcin Kalicki

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda