Przebudowa Dworca Zachodniego: nowe perony do końca roku
Jak podaje portal Transport Publiczny, wraz z nowymi peronami do użytku zostanie oddana również fragment kładki dla pieszych nad ukończonym etapem przebudowy dworca
Przebudowa stacji Warszawa Zachodnia rozpoczęła się w grudniu ubiegłego roku, a w kwietniu tego roku zamknięte zostały perony 6 i 7. Obecnie prace obejmują budowę konstrukcji dachu hali peronowej, nowych peronów 6, 7 i 8 (obecny peron 8 ma stać się 9), oraz tuneli dla pieszych oraz tramwajowego. Pasażerów powinna ucieszyć zapowiedź wiceministra infrastruktury Andrzeja Bittela, że obecnie realizowany etap ma zakończyć się pod koniec roku; w kolejnym prace obejmą wyjazd ze stacji w kierunku zachodnim oraz kolejne perony stacji.
Wraz z peronami, przywrócone ma zostać dojście do stacji od strony Woli - będzie to możliwe dzięki kładce zlokalizowanej we wschodniej części peronów. Początkowo będzie ona dostępna jedynie do peronu 5 i będzie posiadać tymczasowe zadaszenie podobne do tego, jakie znajduje się na Warszawie Głównej, gdyż docelowo kładka ma znajdować się pod dachem hali.
Kolejny etap robót, jak wynika z wypowiedzi kierownika projektu z PKP PLK Rafała Banaszkiewicza dla portalu Transport Publiczny, spowoduje, że jedyny wyjazd ze stacji w kierunku Piaseczna i Radomia będzie możliwy przez część podmiejską - spowodowane jest to między innymi przez przygotowanie torów wyjazdowych dla przyszłej linii Kolei Dużych Prędkości oraz budową wiaduktu umożliwiającego bezkolizyjny przejazd z linii obwodowej w kierunku Piaseczna. Budowa tego drugiego ma zakończyć się pod koniec przyszłego roku, i najprawdopodobniej wtedy warszawska SKM wydłuży jedną ze swoich linii do Piaseczna.