Rowerem z Placu Wilsona na Wisłostradę
Połączenie placu Wilsona osobnym pasem jezdni dla rowerów z nadwiślańską trasą rowerową, to jeden ze zwycięskich projektów poprawy przestrzeni publicznej, realizowany w ramach budżetu partycypacyjnego.
Pomysł dotyczy wyznaczenia dwukierunkowej drogi dla rowerów w prawym pasie jezdni, biegnącej wzdłuż parku Żeromskiego. ZDM informuje, że droga rowerowa będzie oddzielona od jezdni samochodowej specjalnym pasem separującym, natomiast wzdłuż jezdni zasadzona zostanie zieleń. Odtworzony zostanie szpaler drzew, który sprawi, że ulica nabierze charakteru alei.
Aktualnie ul. Krasińskiego od placu Wilsona do ul. Czernieckiego jest ulicą czteropasmową, zaś przepustowość ulicy jest ograniczona tylko do dwóch pasów. Na trzecim pasie parkują autokary. Na czwartym pasie ma powstać trasa rowerowa, która umożliwi dotarcie rowerem do nadwiślańskiej ścieżki dla cyklistów. W projekcie znajduje się również wykonanie przejść dla pieszych oraz przejazd dla rowerzystów przez ulicę Czernieckiego. Koszt wykonania inwestycji to 335 tysięcy złotych.
Wyznaczone trasy dla rowerów nie powinny powodować utrudnień na tym odcinku ulicy, jednakże kierowcy będą zmuszeni od tej chwili parkować swoje samochody lewymi kołami do jezdni. Zyskają na pewno piesi, którzy będą mieli więcej miejsca na chodnikach, po których będą też mogli poruszać się teraz bez obaw o kolizję z jadącymi po nich rowerzystami.
Projekt budzi niezadowolenie mieszkańców dzielnicy, którzy nie używają rowerów. Wyrażają oni opinie, że pieniądze, przeznaczone na tworzenie nowych pasów ruchu dla rowerów, powinny zostać przekazane na naprawę chodników, po których się poruszają, a które są niszczone przez parkujące na nich samochody. Jednak przyznają, że umożliwienie bezpiecznej jazdy rowerzystom po jezdni sprawi, że przestaną oni korzystać z chodników, jako z tras jazdy rowerami.
Agata Mościcka