Strefa Płatnego Parkowania na Ochocie. 15 listopada tracą ważność pierwsze wydane rok temu identyfikatory ZGN.
Identyfikatory obwiązują w Strefach Mieszkańca, wyodrębnionych przez służby dzielnicowe (są to drogi wewnętrzne, drogi osiedlowe, podwórka, parkingi osiedlowe). Za przeprowadzenie całej operacji związanej z wydaniem Identyfikatora jest odpowiedzialny Zakład Gospodarowania Nieruchomościami (ZGN) Ochota, z siedzibą przy ul. Białobrzeskiej 11.
Jak już wspomniano wyżej - powoli upływa termin ważności pierwszych wydanych w zeszłym roku identyfikatorów obowiązujących w Strefach Mieszkańca. Wnioski o wydanie nowych Identyfikatorów ZGN już można składać. Zaleca się składanie wniosków drogą elektroniczną na adres e-mail: identyfikator@zgnochota.waw.pl. Zachęcamy również do składania wniosków poprzez formularz znajdujący się na stronie https://strefamieszkanca.zgnochota.waw.pl dostępny na stronie ZGN Ochota.
Uwaga, ten adres e-mail służy tylko i wyłącznie do składania wniosków o identyfikator (nie będą udzielane wyjaśnienia, nie będzie udzielana pomoc). Wniosek można pobrać na stronie ZGN Ochota. Oprócz tego (pomimo zalecanej drogi elektronicznej) wnioski o wydanie Identyfikatora ZGN będzie można składać w wersji papierowej w siedzibie Urzędu Dzielnicy Ochota, ul. Grójecka 17 A, (parter) w godz. 8.00 – 18.00 w poniedziałki oraz od wtorku do piątku, w godz. 8.00 – 16.00, oraz w siedzibie ZGN Ochota, ul. Białobrzeska 11 od poniedziałku do piątku, w godz. 7:30 – 15.30.
Z informacji uzyskanych z ZGN Ochota wynika, że wpłynęło już około 300 wniosków o wydanie nowych identyfikatorów.
Co się zmienia? – Nowe identyfikatory nie będą wydawane tylko już na rok, ale zgodnie z nowymi przepisami na okres do 31 grudnia 2025 r. – To, z pewnością, rozwiązanie korzystne dla mieszkańców. Możliwe jest wydanie identyfikatora ZGN z krótszym terminem ważności.
Ważne! – Aby wyrobić nowy identyfikator należy zwrócić dotychczasowy. W przypadku zgubienia (zniszczenia) dotychczasowego identyfikatora, w celu wyrobienia nowego trzeba będzie złożyć stosowne oświadczenie na piśmie. Nowe identyfikatory będą się nieco różnić kolorystyką od tych wydawanych wcześniej.
Wydawanie Identyfikatorów ZGN będzie się odbywać, podobnie jak w zeszłym roku, w następujących punktach (po wcześniejszym kontakcie telefonicznym pracownika ZGN-u i umówieniu dogodnego terminu i miejsca wizyty):
-
Urząd Dzielnicy Ochota (ul. Grójecka 17 A) w poniedziałki w godz. 16.00 – 20.00, wtorek – piątek 16.00 -20.00, sobota – niedziela w godz. 10.00 – 16.00
-
Urząd Dzielnicy Ochota (ul. Białobrzeska 26) w poniedziałki, w godz. 16.00 – 20.00, wtorek – piątek, w godz. 16.00 – 20.00, sobota – niedziela, w godz. 10.00 – 16.00
-
Urząd Dzielnicy Ochota (ul. Pawińskiego 30) w poniedziałek, w godz. 16.00 – 20.00, wtorek – piątek, w godz. 16.00 – 20.00, sobota – niedziela, w godz. 10.00 – 16.00
Stanowiska będą otwarte od 7 listopada. Liczba stanowisk przeznaczonych do obsługi będzie uzależniona od potrzeb mieszkańców. Szczegółowa weryfikacja odbywa się przy odbiorze identyfikatora. Wtedy też będzie można złożyć podpis pod przesłanym drogą mailową wnioskiem o jego wydanie. W przypadku wszelkich wątpliwości dotyczących Identyfikatorów należy się kontaktować z ZGN Ochota. Uwaga! Identyfikator jest bezpłatny.
fot. mat. własny