mobile
REKLAMA

Tarcze Krystyna i Elisabetta rozpoczynają pracę

Tarcze Krystyna i Elisabetta są już w komorze startowej na Bemowie. Na Bródnie tarcza Anna rozpoczyna drążenie drugiego tunelu.

inf. prasowa
Tarcze Krystyna i Elisabetta rozpoczynają pracę

Kilkuset tonowe tarcze TBM na Bemowie zostały opuszczone do komory startowej stacji Powstańców Śląskich. Zanim jednak zniknęły w wąskim otworze technologicznym, przemierzyły kilkudziesięciometrową trasę, podwieszone do ogromnego dźwigu do zadań specjalnych. Na poziomie -2 czekało je jeszcze precyzyjne ustawianie w betonowych kołyskach.

Teraz czas na podłączenie wszystkich urządzeń sterowania oraz montaż zaplecza, które wraz z tarczą mierzy niemal 100 metrów długości. Drążenie dwóch tuneli w kierunku stacji Ulrychów rozpocznie się pod koniec lipca. 

Film z operacji rozruchu tarczy można zobaczyć na profilu Miasta Stołecznego Warszawy na portalu Facebook.

Podczas długiego weekendu na Targówku pierwsza z tarcz na tym odcinku przebiła się do stacji Kondratowicza. Ułożenie 613 pierścieni na odcinku 919,5 m zajęło jej 38 dni. W jej ślady ruszyła już druga tarcza Anna, która wykona tunel łączący stacje Bródno i Kondratowicza. Do tej pory wydrążyła już 7 m tunelu lewego. 

Tarcza TBM skrawa ziemię i jednocześnie obudowuje tunel betonowymi prefabrykatami. Po zakończeniu drążenia, tunel jest gotowy do prowadzenia w nim prac związanych z układaniem torowiska oraz montażem systemów.

 

Na styku Woli i Bemowa powstaje najkrótszy odcinek linii M2. Składa się on ponad 2,5 kilometra tuneli oraz dwóch stacji: C05 - roboczo nazwanej "Ulrychów" - położonej w ciągu ul. Górczewskiej i C04 "Powstańców Śląskich" zlokalizowanej w pobliżu skrzyżowania ulic Górczewskiej i Powstańców Śląskich. Za stacją C04 będą się znajdować tory odstawcze dla pociągów metra. Wykonawcą tej inwestycji jest konsorcjum firm Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. (lider) i Astaldi S.p.A. Wykonawca na zrealizowanie inwestycji wartej 959 249 940,00 zł ma czas do listopada 2021 roku. Drugi etap budowy odcinka zachodniego jest częścią projektu "Budowa II linii metra wraz z zakupem taboru - etap III", który jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Dla projektu o wartości 3 564 536 216,00 zł uzyskano dofinansowanie unijne w wysokości 1 952 151 513,23 zł.

 

 

Źródło: UM Warszawa

KOMENTARZE

aktualności

REKLAMA
więcej z działu aktualności
REKLAMA

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda