Testowanie nowych foteli w tramwajach
Trwają testy nowych siedzeń w pojazdach Warszawskiego Transportu Publicznego. Do kursujących już autobusów dołączają dwa tramwaje z nowym pokryciem foteli.
Praca przy testowaniu nowych siedzeń trwa cały czas. W czwartek 30 grudnia, w godzinach popołudniowego szczytu komunikacyjnego na tory wyjechały dwa Swingi Tramwajów Warszawskich (o numerach taborowych 3124, 3136). Można jest spotkać na trasach linii 2 oraz 17. Prawie gotowy jest trzeci skład (3139), który po sprawdzeniu zacznie kursować w najbliższych dniach.
Siedzenia z tapicerką z ekoskóry będzie można przetestować w dziesięciu tramwajach (pięciu Swingach i pięciu pochodnych składach typu 105N). Wszystkie przeznaczone do testowania pojazdy pojawią się na trasach w ciągu kilku tygodni.
To kolejny etap testowania nowego pokrycia siedzeń w pojazdach Warszawskiego Transportu Publicznego. Już wcześniej Miejskie Zakłady Autobusowe wysłały na stołeczne ulice 18-metrowe Solarisy (numery taborowe 5409 i 5457), które jeżdżą po mieście z nowymi, czerwonymi i szarymi siedzeniami z ekoskóry, obsługując trasy linii 114, 160, 190, 185, 500, 509, 527 (linie się zmieniają bo chcemy aby jak najwięcej pasażerów skorzystało z foteli z nowym pokryciem i podzieliło się z nami swoją opinią). „Przeguby” dołączyły do dwóch 12-metrowych Solarisów Komunikacji Miejskiej Łomianki, które obsługują trasy linii 110, 150 i 250.
Siedzenia są pokryte materiałem nazywanym w handlu skórą ekologiczną w kolorze szarym lub czerwonym. To materiał sprężysty, wytrzymały i trwały. Wybraliśmy te kolory bo szary to barwa stonowana, neutralna, przyjemna dla oka i pasująca do wnętrz pojazdów, które są utrzymane w szaro-niebieskiej tonacji, a czerwony nawiązuje do obecnej barwy siedzeń.
Taki materiał jest stosowany z powodzeniem w wielu europejskich krajach, m.in. w Niemczech (Monachium), Estonii (Tallin), Czechach (Praga, Ostrawa), Słowacji (Bratysława), Szwajcarii (Bazylea). Epidemia COVID-19 pokazała jak bardzo ważna jest dezynfekcja, czyszczenie powierzchni, których dotykają pasażerowie. Dlatego rozpoczęliśmy testy nowych typów siedzeń, aby zapewnić najwyżej jakości standardy świadczonych usług w zakresie bezpieczeństwa. Testowanie potrwa co najmniej rok, dzięki czemu sprawdzimy nowe siedzenia w różnych porach roku, przy różnych warunkach atmosferycznych.
Fot. ZTM