Wiadomo kto zaprojektuje północny wylot S7 z Warszawy
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przekazała informacje o wyborze projektanta ostatniego odcinka S7 w województwie mazowieckim. Chodzi o odcinek od Kiełpina do Trasy Armii Krajowej i skrzyżowania z S8 w stolicy. Najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum firm Transprojekt Gdański (lider) oraz Biuro Projektowo–Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt Warszawa. Kiedy będzie mogła ruszyć budowa?
54 243 000 zł, tyle ma kosztować opracowanie dokumentacji dla ostatniego odcinka drogi ekspresowej S7 w woj. mazowieckim - od Kiełpina do Trasy Armii Krajowej i skrzyżowania z S8 w stolicy. GDDKiA rozstrzygnęła przetarg na zaprojektowanie wspomnianego odcinka trsy S7. Konkurs wygrało konsorcjum firm Transprojekt Gdański (lider) oraz Biuro Projektowo–Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt Warszawa. Na przygotowanie projektu konsorcjum będzie miało 41 miesięcy. To również czas, w którym firmy będą zobowiązane do uzyskania wszelkich decyzji administracyjnych potrzebnych do rozpoczęcia budowy.
Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z założeniami dokumentacja powinna być gotowa w I kwartale 2026 r. Wtedy też GDDKiA będzie mogła rozpocząć poszukiwania wykonawcy budowy.
Na razie jednak możliwe są jeszcze odwołania od wyboru GDDKiA. - Jeśli nie będzie odwołań od tego wyboru, umowę przewidujemy podpisać na przełomie lipca i sierpnia 2024 r. - podkreśla GDDKiA.
Jak będzie wyglądała nowa trasa?
Nowy fragment trasy S7 będzie miał dwie jezdnie z trzema pasami ruchu. Na Bielanach i Bemowie powstaną tunele. Ten w dzielnicy Bielany będzie liczył około 1000 m, zaś na Bemowie około 1100 m. Zostaną wybudowane również cztery węzły: Łomianki, Warszawa Wólka Węglowa, Warszawa Chomiczówka i Warszawa Północ (połączenie z Trasą Armii Krajowej S8).
Jak przy większości tego typu inwestycji nie zabraknie wiaduktów, przejść podziemnych, kładki pieszo-rowerowej czy urządzeń ochrony środowiska i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego.
„S7 pomiędzy Kiełpinem i Trasą Armii Krajowej w Warszawie będzie miała po trzy pasy ruchu w każdym kierunku, a w niektórych miejscach nawet cztery. Przez mocno zurbanizowane tereny Warszawy (Bemowo i Bielany) droga przejdzie dwoma tunelami. Trasa o długości około 12,9 km w początkowej części przebiegać będzie po istniejącym śladzie ul. Kolejowej w Dziekanowie Leśnym. Następnie, za węzłem Łomianki w kierunku Kanału Młocińskiego, zaprojektowana będzie na nasypie.
Dalej droga będzie biegła wschodnim obrzeżem Kampinoskiego Parku Narodowego, aż do węzła Warszawa Wólka Węglowa. Następnie, za ul. Arkuszową w Warszawie, planowana trasa zejdzie do tuneli - pierwszego o długości około 1000 m i kolejnego o długości około 1100 m. Po wyjściu z tuneli wzniesie się ponad teren nad drogą ekspresową S8. Pomiędzy tunelami przewidziano węzeł Warszawa Chomiczówka, a na przecięciu dróg ekspresowych S8 i S7 zaplanowano węzeł Warszawa Północ.
Oprócz wspomnianych tuneli powstaną również wiadukty, przejścia podziemne, kładki pieszo-rowerowe oraz urządzenia ochrony środowiska, tj. ekrany akustyczne. Planowane są też przejścia dla zwierząt i ogrodzenie trasy.
Wykonawca projektu dokonana dodatkowych analiz dla połączenia trasy z lokalnym układem komunikacyjnym. Wjazd na trasę S7 przewiduje się obecnie poprzez wspomniane wcześniej węzły” – wyjaśnia w swoim komunikacie GDDKiA.
fot. Krzysztof Nalewajko GDDKiA
fot.