Jest jeszcze czas na diagnozę
Wiosna - okres podsumowań osiągnieć szkolnych, czas na zastanowienie, czy rok był dobrze wykorzystany przez nasze dziecko, czy osiągnęło wyniki adekwatne do możliwości, nudziło się w szkole, a może jest bliskie porażki. Dobry czas na diagnozę – mówi psycholog Aneta Stępień.
W chwili zgłoszenia zwracamy uwagę na obserwowane trudności, dokładnie pytamy o rodzaj problemów. Pierwsza rozmowa jest bardzo ważna, dlatego przeprowadza ją psycholożka. Od rozmowy zależy proponowane postępowanie.
Przeprowadzamy ocenę rozwoju najmłodszych od 2. do 5. r.ż., sprawdzamy gotowość szkolną, potrzebę odroczenia lub przyspieszenia obowiązku szkolnego, zasadność ew. powtarzania klasy. Diagnozujemy przyczyny trudności w nauce, w tym z matematyki i języków obcych. Gdy zachodzi taka potrzeba rozszerzamy diagnostykę o emocje, badanie przetwarzania słuchowego, integracji sensorycznej. Wówczas można wydać kompleksową diagnozę.
Nauczyciele powinni brać pod uwagę zalecenia i wskazówki zawarte w opiniach wydanych przez poradnie, również niepubliczne, mają ustawowy obowiązek dostosować wymagania do możliwości ucznia – podkreśla psycholożka.
Poradnia Edukacja na podst. opinii proponuje szeroką gamę pomocy od zajęć wyrównawczych, przez terapię korekcyjno-kompensacyjną, terapie ręki, integracji sensorycznej, po terapię psychologiczna i psychoterapię.
Zajmujemy się też diagnostyką, opiniowaniem i terapią dorosłych.
Dlaczego wybrać „Edukację”? Bo od 1998 r. posiadamy uprawnienia do wystawiania honorowanych opinii, jesteśmy instytucją zaufania publicznego, zatrudniamy specjalistów, którzy rzetelnie wykonują swoją pracę i stale doskonalą się, badamy w oparciu o najnowsze testy. Terminy uzyskania opinii są krótkie. Zależy nam, aby opinie były przydatne w codziennej pracy z dzieckiem, zawierały wskazówki dla rodziców i nauczycieli.
Godziny pracy dostosowane do oczekiwań klientów, także w soboty i niedziele. Nie obowiązuje rejonizacja.