mobile
REKLAMA

Pociągi "Słoneczny" i "Słoneczny Bis" znów na torach. Koleje Mazowieckie rozpoczęły wakacyjne kursy

Z Warszawy ponownie ruszyły wakacyjne pociągi nad morze. W sobotę 28 czerwca Koleje Mazowieckie uruchomiły sezonowe połączenia „Słoneczny” i „Słoneczny Bis”, które dowiozą pasażerów do Ustki i Gdyni

Maja Jaubin
Pociągi "Słoneczny" i "Słoneczny Bis" znów na torach. Koleje Mazowieckie rozpoczęły wakacyjne kursy

Oficjalne otwarcie sezonu

W sobotę 28 czerwca oficjalnie rozpoczął się sezon wakacyjnych połączeń Kolei Mazowieckich. Z peronu Warszawy Wschodniej o godz. 10:24 odjechał pierwszy w tym roku pociąg „Słoneczny Bis”. Tego dnia odbyła się również konferencja prasowa z udziałem marszałka Adama Struzika, prezesa Kolei Mazowieckich Roberta Stępnia oraz członka zarządu KM Szymona Sobczaka.

– Chcemy umożliwić wszystkim mieszkańcom naszego rejonu wygodny wyjazd na wakacje. Pociągi Kolei Mazowieckich zapewniają komfortową i bezpieczną podróż dla całych rodzin. Co roku oferta naszego przewoźnika spotyka się z dużym zainteresowaniem mieszkańców. Mamy nadzieję, że podobnie będzie w tym sezonie – podkreślił marszałek Adam Struzik.

 

"Słoneczny" i "Bis" - gdzie i kiedy?

„Słoneczny” to wakacyjne połączenie, które codziennie o godz. 6:00 wyrusza z Warszawy do Ustki. Z kolei „Słoneczny Bis” kursuje w weekendy i święta – wyjeżdża ze stolicy o godz. 10:00 i kończy trasę w Gdyni. Podróż do Ustki trwa 6 godzin, a do Gdyni 4 godziny. Ceny biletów pozostały bez zmian względem ubiegłego roku – 75 zł do Ustki i 60 zł do Gdyni (bilet normalny).

Jak wynika z danych Kolei Mazowieckich, w ubiegłym roku z połączenia do Ustki skorzystało blisko 99 tys. pasażerów – o 20 tys. więcej niż w 2023 roku. Od momentu uruchomienia pociągu „Słoneczny” w 2005 roku przewiózł on już ponad 1,5 mln osób.

 

Inwestycja w dostępność

W budżecie samorządu Mazowsza na 2025 rok zaplanowano niemal 1 mld zł na dofinansowanie przewozów kolejowych. Większość tej kwoty trafi do Kolei Mazowieckich, a reszta do Warszawskiej Kolei Dojazdowej. Dzięki temu wsparciu KM nie tylko utrzymują popularne połączenia, ale także rozwijają siatkę tras, również w regionach zagrożonych wykluczeniem komunikacyjnym – m.in. na liniach z Radomia do Drzewicy, z Siedlec do Czeremchy, czy z Ostrołęki do Chorzel.

 

Fot.: Maja Jaubin

KOMENTARZE

aktualności

więcej z działu aktualności

sport

więcej z działu sport

kultura i rozrywka

więcej z działu kultura i rozrywka

Drogi i Komunikacja

więcej z działu Drogi i Komunikacja

Kryminalne

więcej z działu Kryminalne

KONKURSY

więcej z działu KONKURSY

Sponsorowane

więcej z działu Sponsorowane

Biznes

więcej z działu Biznes

kulinaria

więcej z działu kulinaria

Zdrowie i Uroda

więcej z działu Zdrowie i Uroda